آنتی ویروس Avira باعث فریزشدن کامپیوترهای ویندوزی می‌شود

نرم افزار امنیتی Avira باعث هنگ‌کردن کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز می‌شود و فعلاً هیچ راه‌حلی برای آن وجود ندارد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)یکی از برنامه‌های آنتی‌ویروس محبوب‌ برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال درست مانند هر نرم‌افزار دیگری، می‌تواند باگ‌های گاه‌به‌گاه را تجربه کند که باعث ایجاد مشکلات غیرمنتظره برای کاربران می‌شود.

در چند روز گذشته، بسیاری از کاربران به شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین سرازیر شده‌اند و از این مسئله شکایت می‌کنند که وقتی از Avira به‌عنوان نرم‌افزار آنتی‌ویروس انتخابی‌شان استفاده می‌کنند، کامپیوترشان به‌طور تصادفی هنگ می‌کند.

برای عیب‌یابی مشکل، کاربران سعی کردند تا همه‌ی برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنند؛ اما مشکل تنها پس از حذف Avira رفع شد. بسیاری از کاربران در پلتفرم ردیت ادعا کردند دقیقاً با همین مشکل روبرو هستند. افراد دیگری نیز به تاپیک پاسخ دادند و مشکل را تأیید کردند.

تنها موضوع مشترک برای همه، نرم‌افزار آنتی‌ویروس آویرا است و به‌نظر می‌رسد پس از حذف آن مشکل برطرف می‌شود. طبق گزارش‌ها، گویا این مشکل روی دستگاه‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ تأثیر می‌گذارد.

مقاله‌های مرتبط

Gen Digital، شرکت سازنده‌ی آنتی‌ویروس Avira، تأیید کرد که از شکایات آگاهی دارد و در حال بررسی این مسئله است. درحالی‌که این شرکت چیز بیشتری در این زمینه نگفته است، توسعه‌دهندگان احتمالاً به‌زودی راه‌حلی برای رفع مشکل ارائه خواهند کرد.

اگر با Avira یا هر نرم‌افزار امنیتی دیگری روی کامپیوتر شخصی خود با مشکل مشابهی روبه‌رو هستید، راه‌حل آن حذف است(با رفتن به حالت Safe Mode و سپس دسترسی به منو پیشرفته‌ی ویندوز هنگام بوت). این فرایندی نسبتاً ساده برای افراد آگاه است؛ اما احتمال دارد برای افراد غیرحرفه‌ای کمی پیچیده به‌نظر برسد.

پس از اتمام حذف، کامپیوتر شخصی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا Microsoft Defender به‌طور خودکار فعال شود و از کامپیوتر شما دربرابر بدافزار محافظت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha