پرداخت ۵ میلیاردی زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه یکی از موثرترین راه‌های کاهش فقر پرداخت زکات است گفت: کل زکات جمع آوری شده در استان از ابتدای سال  جاری تا آخر آبان ماه ۵۲۳ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
روح اله صالحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه با تبیین اهمیت آن برای مردم ضروری است، اظهار کرد: در این راستا روحانیون و مبلغان نقش مهم و موثری را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۱ مبلغ زکات در زنجان فعال است، گفت: یکی از موثرترین راه‌های کاهش فقر پرداخت زکات است، بنابراین باید همه نسبت به ترویج این فریضه الهی تلاش کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین تعداد عاملین زکان را ۲ هزار و ۹۰۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات هم ۷۴۲ مورد است.

صالحی با اشاره به اینکه در سال‌جاری نیز بر اساس اقدامات انجام شده طی سال گذشته برنامه‌ها در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای زکات، برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار و برگزاری جلسات با مبلغان زکات، از جمله اقداماتی است که طی سال‌جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کل زکات جمع آوری شده در استان تا آخر آبان امسال ۵۲۳ میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: ۹۸ درصد زکات در حوزه محرومین و ۲ درصد در ساخت پروژه های عمرانی هزینه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha