پیوستن اصحاب رسانه فارس به پویش ملی سلامت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از پیوستن اصحاب رسانه استان فارس به پویش ملی سلامت، با شرکت در برنامه غربالگری فشارخون و قندخون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «ابوذر پاریزی» با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان در استان فارس، همزمان با سراسر کشور گفت: از جمله گروه های تاثیرگذار در برنامه های حوزه سلامت، اصحاب رسانه هستند که با آگاهی بخشی در خصوص ضرورت اقدامات سلامت محور در سطح جامعه، افراد را به افزایش مشارکت دعوت می کنند.

او پویش ملی سلامت را نیز اقدامی اساسی برای مقابله با چالش شیوع روزافزون بیماری های غیرواگیر در سطح جامعه برشمرد که در همین راستا، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به اهمیت سنجش منظم میزان قندخون و فشارخون، اهمیت ویژه ای دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مشارکت اصحاب رسانه در تمامی برنامه های سلامت محور استان فارس گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در این زمینه، برنامه سنجش سلامت آنان، با پیگیری مدیریت روابط عمومی دانشگاه و همکاری مرکز بهداشت شهدای والفجر، امروز انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: فشارخون و دیابت از جمله بیماری هایی غیرواگیر محسوب می شود که اغلب بی علامت بوده و با آگاهی و تشخیص به موقع، کنترل و درمان می شود، بنابراین می توان با انجام غربالگری، از ابتلا به این دو بیماری پیشگیری کرد.

دکتر «علیرضا شریعتی» با بیان اینکه بر مبنای آخرین نتایج پیمایش ملی بیماری های غیرواگیر، طی چند سال اخیر افزایش قابل ملاحظه ای در شیوع بیماری های دیابت و پرفشاری خون در کشور را شاهد بوده ایم، افزود: در همین راستا پویش ملی سلامت با هدف غربالگری جمعیت بالای 18 سال در زمینه دو بیماری دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده و تا بیستم دی نیز ادامه دارد.

او از جمله اهداف این پویش را افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری و شناسایی بیماران، پیگیری و مراقبت بیماران با محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع عنوان کرد.

دکتر شریعتی با اشاره به حضور حدود پنجاه خبرنگار استان در این مرکز بهداشت و انجام غربالگری سلامت آنان به مناسبت پویش ملی سلامت، از افراد بالای 18 سال در شهر شیراز دعوت کرد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های پزشک خانواده، به این پویش ملی سلامت پیوسته و با آگاهی از میزان قندخون و فشارخون، از میزان سلامت خود آگاهی یابند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر یادآور شد: افراد شرکت کنندگان در این برنامه پس از انجام غربالگری، در صورت تشخیص شرایط در معرض خطر، برای تشخیص نهایی به پزشک ارجاع یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha