آشنایی کارشناسان تغذیه استان فارس با آخرین شیوه های رژیم نویسی در بیماری ها

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری کارگاه توانمندسازی کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان فارس، با هدف ارتقای سطح آگاهی و عملکرد این کارشناسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، «مریم مهارت» گفت: با توجه به اهمیت اطلاع کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان از تازه های علمی در زمینه تغذیه کودکان و رژیم درمانی در دیابت، کارگاه توانمندسازی کارشناسان تغذیه استان فارس برگزار شد.

او ادامه داد: از اهداف اختصاصی برگزاری این کارگاه می توان به افزایش مهارت رژیم نویسی در بیماری ها، افزایش مهارت مشاوره و برقراری ارتباط با مراجعان، افزایش مهارت ارزیابی تغذیه ای و اخذ یاد آمد غذایی و تنظیم رژیم غذایی، با استفاده از آخرین مستندات علمی منتشر شده اشاره کرد.

مهارت گفت: در این کارگاه آموزشی کارشناسان شرکت کننده در قالب کار گروهی و به شیوه عملی، با چگونگی تنظیم رژیم های غذایی آشنا شدند و نمونه های مختلف ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان مراکز خدمات جامع سلامت را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

او بیان کرد: نتایج حاصل از برگزاری این کارگاه می تواند پایه گذار انتخاب موضوع کارگاه های آتی باشد.

دکتر «سلمه بهمن پور» و دکتر «مریم عبدالله زاده» اساتید دانکشده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه به عنوان مدرسان کشوری مورد تایید دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان مدرس در این کارگاه آموزشی یک روزه حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha