فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ۹ میلیون داوطلب دارد

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان کشور گفت: طبق آمار فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر دارای ۹ میلیون داوطلب دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون عضو افتخاری جمعیت هلال احمر ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،حسن عبودی مزرعی ظهر روز پنجشنبه(۳۰ آذر ماه) در مراسم تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن تشکر و قدردانی از خدمات داوطلبین جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: کسانی که در این جمعیت هلال احمر فعالیت میکنند و به  عنوان داوطلب شناخته می شوند باید به جایگاه خود  واقف باشند و قدر خود را دانسته و قدرشناسی کنند. 

وی با بیان اینکه داوطلب هلال احمر  تجلی ماهیت خاص سربازی خداوندی است، افزود: داوطلبین جمعیت هلال احمر از این لحاظ خاص هستند که تنها  ماهیت داوطلب محوری در جمعیت هلال تجلی پیدا کرده است. 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در هیچ جای دنیا هیچ نظامی را به این شکل سازماندهی شده یافت نمیکنید چرا که این نهاد ۱۹۱ دفتر و نمایندگی در دنیا داشته باشد که از ۷ اصل اساسی تبعیت میکند و متحد الشکل هستند.

عبودی با بیان اینکه طبق آمار فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر دارای ۹ میلیون داوطلب ثبت شده در سایت دارد، اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۲ میلیون عضو افتخاری جمعیت هلال احمر ایران است که از اصول هفتگانه بی طرفی، بی غرضی، جهان شمولی، استقلال، خدمات داوطلبانه،بشردوستی و یگانگی تبعیت می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت این تعداد داوطلب در ایران این تعداد داوطلب نشانه این است که مردم ایران با طینت، آراستگی انسان دوستی و بشر دوستی از گذشته تاکنون بیشتر آشنا هستند و مربوط به سنت های زیبای ایرانیان آیین مبارک و دین مکرم ماست.

این مسئول با اشاره به دلیل وجود داوطلب محوری در کشور ایران، گفت: این داوطلب محوری به سنت های کشور برمیگردد که این داوطلب محوری به عنوان یک اصل است و از سالیان قبل در دوره دفاع مقدس نیز بوده و در حال حاضر نیز در ارائه خدمت بی منت است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha