صدور ۱۰۶ پروانه بهره برداری موسسات درمانی از ابتدای سال جاری تاکنون

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون، پروانه بهره برداری ۱۰۶ موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» با تاکید بر حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال در بخش سلامت، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بی شمار در حوزه سلامت فارس، بستر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این حوزه فراهم است.

او با اشاره به اینکه فعالیت هر مرکز یا موسسه درمانی بدون اخذ مجوزهای لازم، قانونی نیست و از فعالیت آنها جلوگیری می شود، افزود: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چهارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه صدور پروانه های بهره برداری این موسسه ها در اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان انجام می شود، ادامه داد: وظیفه این اداره، قانونمند کردن فعالیت مراکز و موسسات درمانی از طریق صدور پروانه های مربوطه و انطباق آنها با قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

او با اشاره به انجام هزار و ۲۱۲ بازدید و پاسخگویی و تعیین تکلیف هزار و ۹۹۱ درخواست مراجعه کنندگان در حوزه صدور پروانه ها، از کارکنان شاغل در اداره ارزیابی و صدور پروانه های موسسات درمانی این معاونت قدردانی کرد.

تمدید ۱۷۲ پروانه موسسه درمانی، صدور موافقت اصولی با ۴۴۵ موسسه، افزایش بخش، تجهیزات سرمایه ای و بررسی ۵۰۰ نقشه فضای فیزیکی موسسات درمانی، بخش دیگری از عملکرد اداره ارزیابی و صدور پروانه های معاونت درمان از ابتدای سال جاری تاکنون بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پراکندگی جمعیتی در استان و نیاز مردم به دریافت خدمات پزشکی، توسعه ارائه خدمات درمانی در تمامی ابعاد لازم به ویژه تجهیزات پزشکی در سراسر استان در دستور کار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha