زمینه‌سازی برای همکاری‌های فعالان فرهنگی حوزه سایبری ایران و روسیه

مسئولان فرهنگی دو کشور ایران و روسیه در نشستی به بررسی ظرفیت‌های سایبری روسیه در حوزه فرهنگ و هنر پرداختند.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست آشنایی با ظرفیت‌های سایبری روسیه در حوزه فرهنگ و هنر با حضور کاظم جلالی، سفیر، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی، مهدی مولایی، مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آندری فیلیپف، معاون سازمان اقتصاد دیجیتال و مدیران شرکت‌های سی وان، شهر هوشمند و اینفوواچ روسیه در محل سازمان اقتصاد دیجیتال این کشور برگزار شد.

فعالیت در حوزه‌های تنظیم‌گری و رگولاتوری، تحلیل و هوش مصنوعی، تحولات دیجیتال در عرصه‌های مختلف، تامین کادر نیروی انسانی، اقتصاد دیجیتال، بانک‌های داده دیجیتال، دفاتر طراحی کالاهای برتر (مانند حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و محاسبات کوانتومی و..)، نگارش کتاب‌هایی برای مدارس در حوزه سواد دیجیتال و کوانتوم و ایجاد مرکز رهبریت دیجیتال  از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست توسط آندری فیلیپف بود.

معاون سازمان اقتصاد دیجیتال روسیه با اشاره به حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی کشورمان در هفته فناوری دیجیتال روسیه در اردیبشهت‌ماه و همچنین، سفر هیاتی از این سازمان به ایران به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر توسعه روابط شرکت‌های سایبری دو کشور در زمینه فرهنگ و هنر تاکید کرد.

آماده هرگونه همکاری در حوزه دیجیتالی با روسیه هستیم

زمینه‌سازی برای همکاری‌های فعالان فرهنگی حوزه سایبری ایران و روسیه

همچنین در این نشست، سفیر کشورمان در روسیه ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری اظهار داشت: مجموعه سفارت جمهوی اسلامی ایران در فدراسیون روسیه آماده انجام هرگونه همکاری در حوزه دیجیتالی از جمله حمایت از تبادل هیأت‌ها جهت شکل‌گیری ارتباطات بیشتر و انتقال تجارب است.

در ادامه، مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تقسیم سازمان‌های پیشران در حوزه دیجیتال به قانون‌گذاری، زیرساختی و فنی، امنیت سایبری و حوزه زندگی اظهار داشت: حوزه‌های آموزش، هنر، فرهنگ، اقتصاد و.. امروزه با زندگی دیجیتالی مواجه است و نه حوزه دیجیتال در کنار زندگی. در میان حوزه‌های زندگی، ایجاد ارتباط میان بخش فرهنگ و هنر با تحولات دیجیتال بسیار پیچیده است.

مولایی افزود: امیدوار هستیم در این نشست با تجربه سازمان اقتصاد دیجیتال در حوزه تنظیم‌گری میان سه مؤلفه مهم «تحولات فناوری و هوش مصنوعی»، «بخش خصوصی» و «بخش دولتی» آشنا شویم.

پس از آن، مدیران شرکت بازی‌سازی سی وان، شهر هوشمند و اینفوواچ اهداف، وظایف و حیطه‌ همکاری‌های بین‌المللی خود را شرح دادند.

در پایان این نشست، طرفین بر لزوم تداوم ارتباطات حوزه دیجیتال و فضای سایبری تاکید کرده و مقرر شد زمینه‌سازی تبادل هیأت‌ها در دستور کار سازمان اقتصاد دیجیتال روسیه با همکاری و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha