پروژه بهینه سازی موتورخانه‌ها امسال در مدارس و ادارات اجرا می‌شود

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه پروژه بهینه سازی موتورخانه‌ها از دو سال قبل توسط شرکت گاز استان تهران اجرایی می‌شود اظهار کرد: این پروژه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در کاهش مصرف انرژی موثر عمل کرده و امسال در ادارات و مدارس هم اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، مهندس محمدحسن تهرانی درباره اقدامات شرکت ملی گاز برای مدیریت و مصرف هوشمند گاز بیان کرد: هرساله با ورود فصل سرما تأمین گاز برای مردم سراسر کشور به یکی از دغدغه‌های مسئولان و شرکت ملی گاز تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین انرژی گاز برای تهران به دلیل پایتخت بودن از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: بیشترین مصرف گاز استان تهران در بخش خانگی و تجاری است. ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشترک داریم که اگر مردم مصرف بهینه و مدیریت هوشمند مصرف گاز را انجام دهند کمک شایانی به تأمین انرژی برای همه هموطنان به ویژه افرادی که در نقاط دوردست هستند خواهد شد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان تهران، رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه در محیط منازل و ادارات و مراکز تجاری را از مصادیق مصرف بهینه و مدیریت هوشمند مصرف گاز عنوان کرد و گفت: اگر مشترکین خانگی فقط یک درجه دمای محیط را کاهش دهند ۱۰ متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

تهرانی با اشاره به اینکه پروژه بهینه سازی موتورخانه‌ها از دو سال قبل توسط شرکت گاز استان تهران اجرایی می‌شود اظهار کرد: این پروژه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در کاهش مصرف انرژی موثر عمل کرده و امسال در ادارات و مدارس هم اجرایی می‌شود.

وی درمورد اقدامات شرکت ملی گاز برای فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در این زمینه گفت: ما در قالب بازدید از مراکز تجاری و اداری این آگاه سازی را انجام می‌دهیم تا دمای رفاه را رعایت کنند.

این مقام مسئول در برنامه «صبح و گفتگو» با اشاره به اجرای طرح «همیار گاز» در مدارس افزود: برنامه‌های شرکت گاز در دو حوزه عملیاتی و فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز اجرایی می‌شود؛ برای مثال ما دانش آموزان را با روش‌های مختلف مصرف بهینه آشنا می‌کنیم و جزوه‌هایی را به دانش آموزان ارائه می‌دهیم.

تهرانی با بیان اینکه هزینه پروژه بهینه سازی موتورخانه‌ها رایگان است و توسط خود شرکت ملی گاز پرداخت می‌شود گفت: افرادی که درخواست بهینه سازی موتورخانه‌های خود را دارند باید وارد سایت شوند و ثبت نام کنند تا طبق نوبت انجام شود.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان تهران عنوان کرد: بر اساس قانون هوای پاک، تمامی مجمتع‌های تجاری باید سامانه هوشمند مدیریت انرژی را داشته باشند تا گاز آن‌ها را وصل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha