ترمیم و بازسازی جاده‌ها اولین عامل بازدارنده در حوادث جاده‌ای

عضو هیئت رئیسه همگن قطعه سازان خودرو گفت: در کشور ما و با وضعیت جاده‌ها و نقاط حادثه خیز، ممکن است حتی خودروهای خارجی و با کیفیت دچار سانحه ‌شوند. لذا در ابتدا باید جاده‌ها را به عنوان اولین عامل بازنده حوادث بهبود بدهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) مهندس سعید صبوری عضو هیئت رئیسه همگن قطعه سازان خودرو و مدیرعامل یکی از شرکتهای قطعه سازی  در مورد عوامل تصادفات جاده‌ای در کشور بیان کرد: سوانح رانندگی به طور جدی بررسی نمی‌شود و بسیاری از اتفاقات جاده‌ای به دلیل لوازم یدکی تقلبی است. لوازم تقلبی به صورت غیراستاندارد تهیه و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که یکی از عوامل بروز تصادفات رانندگی است.

وی با بیان اینکه شرکتهایی که در حال تولید قطعات هستند در حال توسعه قرار دارند افزود: شرکتهای دانش بنیان نیز در تلاش هستند تا قطعات ایمن تولید کنند. مردم باید جنسهای استاندارد را انتخاب کنند و تنها به دنبال ارزانی نباشند.

عضو هیئت رئیسه همگن قطعه سازان خودرو پلیس را اولین حلقه بروز حوادث دانست و ادامه داد: اولین مرحله شماره گذاری خودرو است که تحت نظارت پلیس انجام می‌شود. در کشور ما و با وضعیت جاده‌ها و نقاط حادثه خیز، ممکن است حتی خودروهای خارجی و با کیفیت دچار سانحه شوند. لذا در ابتدا باید جاده‌ها را به عنوان اولین عامل بازنده بهبود بدهیم.

فرض کنیم تمام خودروهای ایرانی را در جاده‌های کانادا ببریم. آیا به همین میزان داخل کشور کشته می‌دهند؟ لذا باید جلوی عوامل انسانی و جاده‌ای را بگیریم و در مرحله اول به بهبود جاده‌ها بپردازیم و ترس از قانون در بین شهروندان وجود داشته باشد.

صبوری در مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح کرد: باید از مدارس و دبستان به دانش آموزان احترام و ترس از قانون را آموزش داد. قطعات یدکی نیز باید کد رهگیری داشته باشند و قطعاتی باید در بازار وجود داشته باشد که در شرکتهای تحت نظارت اداره استاندارد و خودروساز تولید می‌شود. اما تولیدات زیرپله‌ای بسیار زیاد است و قیمت پایین آنها موجب رقبت مصرف کننده به آن می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر تقویت خدمات پس از فروش خودروساز برای دادن قطعات به خرده فروشان بیان کرد: در تصادفات خیابانی اگر آمبولانس زودتر از پلیس برسد، پلیس کروکی نمی‌کشد و بلافاصله ماشین را به پارکینگ انتقال می‌دهد و این روند بسیار نامناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha