مخاطبان با اطمینان خاطر سراغ آثار منتخب در جایزه جلال می‌روند

الهام امین گفت: پس از اینکه کتاب من در پانزدهمین دوره این جایزه شایسته تقدیر شد، چند نوبت تجدید چاپ را تجربه کرد، چرا که بهرحال، جایزه جلال به عنوان یک برند، برای مخاطبان اطمینان خاطر به همراه می‌آورد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)،الهام امین نویسنده کتاب «عقیله» که در بخش مستندنگاری پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تقدیر شد، به روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ناشر «عقیله» این کتاب را برای شرکت در جایزه ادبی جلال آل‌احمد به دبیرخانه ارسال کرد. این جایزه مشوق خوبی برای ادامه کار نویسندگان منتخب است و برگزیده شدن در آن موفقیت قابل توجهی به حساب می‌آید.

وی افزود: برگزیده شدن در جایزه ادبی جلال نشان می‌دهد کتابِ نویسنده خوانده و دیده شده است. این ارزشمند است و باعث دلگرمی نویسندگان برای ادامه کار می‌شود. پس از اینکه کتاب من در پانزدهمین دوره این جایزه شایسته تقدیر شد، چند نوبت تجدید چاپ را تجربه کرد، چرا که بهرحال، جایزه جلال به عنوان یک برند، برای مخاطبان اطمینان خاطر به همراه می‌آورد.  

نویسنده کتاب «عقیله» در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جایزه ادبی جلال آل‌احمد باید به مخاطبان عام بیشتر شناسانده شود، گفت: این جایزه برای مخاطبان خاص و اهالی کتاب و ادبیات برند معتبری محسوب می‌شود، اما لازم است تا مخاطبان عام نیز با اهمیت آن بیشتر آشنا شوند. در جهان امروز رسانه امروز حرف اول را می‌زند. رسانه فقط رادیو و تلویزیون نیست و باید از پتانسیل تمامی رسانه‌ها اعم از مکتوب و تصویری در این راستا استفاده کرد. از سوی دیگر فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بالایی در اثرگذاری روی مخاطبان دارند و باید ظرفیت‌های آن در معرفی آثار برتر دیده شود.

امین یادآور شد: جایزه ادبی جلال آل احمد آن طور که باید و شاید در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح نیست به ویژه پس از آن که اختتامیه جایزه برگزار می‌شود نباید نویسندگان منتخب را رها کرد. می‌توان با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به صورت مداوم به معرفی آثار برتر پرداخت.

وی در پایان پیشنهاد کرد که دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد پس از اتمام هر دوره به صورت مفصل روی آثار برتر کار تبلیغی ترویجی انجام داده و از طریق برگزاری جلسات نقد و بررسی و تبلیغ و... آثار را به مردم معرفی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha