شهرستان بم یکی از شهرهای شاخص در حوزه فرهنگ و هنر کشور است

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه شهرستان بم از گذشته تاکنون به عنوان یکی از شاخص های فرهنگ و هنر کشور بوده است، تأکید کرد: با عنایت به ظرفیت‌های موجود فرهنگی و هنری در این دیار، امیدواریم در آینده شاهد حضور نامداران هرچه بیشتر در این شهرستان باشیم و هنرمندان این خطه کشور سهم بسزایی در رشد و پویایی فرهنگ و هنر کشور داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر ، سید مجید پور احمدی در آئین تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت شهر بم ، که ذیل سفر کاروان "هفت بحر هنر" در سالن پرستو ارگ جدید بم برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله سال ۸۲ شهرستان بم و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل‌ها و نماد مقاومت، ایستادگی شهید حاج قاسم سلیمانی، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم، به تجلیل از موی سپیدان، هنرمندان، نامداران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان اشاره و از همت و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان بم همچنین تمامی هنرمندان همراه که از تهران آمده تا در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد همراهی و کمک کنند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به این که سومین بار است که در دولت مردمی در شهر بم حضور می یابد، تأکید کرد: علاقه خاصی به این شهر دارم؛ آب و خاک این شهر و مردم فرهنگی و هنر دوست آن به گونه ای هست که انگیزه و انرژی مضاعفی به انسان می دهد.

پور احمدی در ادامه همچنین با اشاره به آغاز بخشی از خدمات و فعالیت صندوق اعتباری هنر در ابتدای قبول مسئولیت از شهرستان بم، خاطرنشان کرد: در سفر اول به این شهر در گذر از خیابان های بم تپه ای از خاک دیدم و در این خصوص از همراهان سوال پرسیدم که عنوان کردند: خاک های بر جای مانده از خرابه های زلزله است و به عنوان "یادمان" نام گذاری شده است. براین اساس نام طرح تسهیلات ضروری به هنرمندان را تحت عنوان یادمان نامگذاری کرده و ابتدا از همین شهر اعطای آن را آغاز و هم اکنون در سراسر کشور این طرح ادامه دارد.

پوراحمدی ادامه داد: طی دو سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار نفر از فعالان فرهنگ و هنر کشور تحت عنوان طرح یادمان تسهیلات ارائه شده که برای ما بسیار مسرت بخش است.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله بزرگ بم در سال ۸۲ و گرامیداشت یاد و خاطره همه درگذشتگاه این رویداد، تصریح کرد: به هرحال این زلزله حادثه ناگواری بوده و راجع به آن همایش ها، جلسات و...گذاشته شده و خانواده ها به خصوص اصحاب فرهنگ، هنر به لحاظ روحی آسیب دیده اند ولی آنچه حائز اهمیت است این که بدانیم این حادثه مشیت الهی و جزئی از مسیر زندگی به شمار می رود. لذا باید از این رویدادها درس عبرت بگیریم و در ادامه مسیر زندگی هرگز نا امید و دل سرد نشویم و با اراده و مصمم به فعالیت خود ادامه داده و امید ما به آینده ، ساختن، رشد و زایش باشد.

پور احمدی همچنین با تأکید براینکه شما در ۲۰ سال گذشته شهر خود را ساخته اید و اکنون شهرستان بم قابل مقایسه با شهرهای طراز اول کشور است، اظهار داشت: شما در عرصه سازندگی بسیار عالی عمل کردید و نه تنها می توانید نمونه خوبی برای سایر شهرهای کشور بلکه نمونه ای در سطح جهان باشید.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: در کنار سازندگی، شما هنرمندان باید مواظب روح و ذهن خود باشید و در کنار آن حواستان به فرهنگ و هنر باشد.

پوراحمدی گفت: بم یکی از شهرهای شاخص کشور در حوزه فرهنگ و هنر بوده است و زمانی‌که صحبت از ارگ قدیم می کنیم به مجموعه ای هنری اشاره می شود. این هنر در مردم این دیار وجود دارد.

به گفته وی، پیشکسوتان و نامدارانی که در این مراسم حضور دارند در راه اعتلای فرهنگ و هنر تلاش کرده و همانطور که مفاخر بزرگی در گذشته این شهر وجود داشتند، در آینده نیز هنرمندان این خطه کشور سهم بسزایی در رشد و پویایی فرهنگ و هنر کشور داشته باشند.

پوراحمدی با تأکید براینکه، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به این منطقه دارند، تصریح کرد: ما نیز در مجموعه صندوق اعتباری هنر آمادگی داریم همه نوع همکاری در این زمینه را داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به افتتاح نخستین سینمای شهرستان بم پس از زلزله، در آینده نزدیک ، گفت: ساخت این سینما باعث خوشحالی مردم است و صندوق اعتباری هنر در هفته اول افتتاح این سالن سینمایی به مدت یک هفته با خرید بلیط تمامی سانس ها مردم بم را میهمان تماشای فیلم های اکران شده خواهد کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین یکی از مهمترین برنامه های صندوق اعتباری هنر را تحقق عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: بر این اساس بدنبال تمرکززدایی فعالیت ها از تهران هستیم. مراسم های مختلف فرهنگی و هنری و تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر معمولاً در تهران برگزار می شود ما تلاش کردیم تا این مراسم ها را به سایر شهرها و شهرستان های کشور ببریم.

پوراحمدی اضافه کرد: اکنون در خدمت شما هستیم تا از یک عمر تلاش عزیزان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و فعالان عزیز قرآنی تجلیل کنیم.

وی تأکید کرد: در آینده نزدیک نیز در قالب طرح دیگر صندوق اعتباری هنر به این شهر سفر می کنیم تا با شناسایی نخبگان و جوانان مستعد حوزه فرهنگ و هنر از آنها تجلیل شایسته بعمل آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha