خدمات دهی 77 کاروان سلامت در مناطق محروم البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: 77 کاروان سلامت هلال احمر طی سال جاری با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار این استان به مردم خدمات درمانی ارائه کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ محمد باقر خلفی گفت: این کاروان‌ها به 17 هزار و 702 نفر در خانه‌های هلال استان خدمات غربالگری، سنجش فشارخون و قندخون ارائه دادند.

وی افزود: طرح پنجره‌های امید با عناوین حامیان سلامت و کرامت یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده به منظور رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین است که امسال حدود 13 هزار و 34 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر البرز خدمات حمایتی درمانی ویژه دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: امسال نیز 25 هزارو 323 بسته معیشتی و اقلام ضروری به نیازمندان البرز اهدا شد ضمن آنکه 82 هزار و 870 نوبت غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

خلفی یادآورشد: در طرح ارمغان مهر سال جاری نیز هلال احمر استان البرز به بیش از چهار هزار دانش آموز نیازمند اقلام آموزشی اهدا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: امسال تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

خلفی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خانه‌های هلال پرداخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی‌برای کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری، توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

وی بیان کرد: خانه هلال پل ارتباطی است که می‌تواند نقش موثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است.

خلفی افزود: با تاسیس خانه‌های هلال به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگسازی بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه‌های هلال به شمارمی رود.

وی بیان کرد: اکنون بیش از 31 هزار داوطلب در 100 خانه هلال با جمعیت هلال احمر استان البرز همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha