توان سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در استان داریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اکنون توان سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته با تلاش و برنامه ریزی مستمر و ارتقای بهره وری موقوفات ، درآمد اوقاف از ۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است، اظهار کرد: با افزایش این درآمد از رتبه آخرین استان به لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون توان سرمایه گذاری ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است، افزود: انتظار داریم مدیران و دستگاههای متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح های تولیدی مختلف باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه امسال در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح های سرمایه گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین به سازمان اوقاف فرستاده شده است، بیان کرد: پس از کارشناسی و تایید نهایی طرح ها در سطح استان به اجرا گذاشته می شود.

حجت السلام کرمی تصریح کرد: متاسفانه برای اجرای برخی از این طرح ها با متصرفین اراضی وقفی به مشکل برخورد کرده ایم که با روش های مختلف مزاحمت های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می کنند و اجرای طرح ها را کند یا متوقف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نیز نمی خواهیم تا طرح های کند شده یا متوقف مانده احیا شده و به چرخه اجرا برگردد.


انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha