اجرای «پویش ملی سلامت» در هلال‌احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: «پویش ملی سلامت» به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جامعه هدف بالای 18 سال در جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: این پویش در راستای طرح ملی وزارت بهداشت با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و شناسایی کامل بیماران دیابتی و دارای فشار خون بالا همراه با کنترل بیشتر این گروه از بیماران، در هلال‌احمر در حال اجرا است.

وی افزود: در این پویش همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر، مددجویان و توانخواهان مراجعه‌کننده به معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نامدار بیان کرد: این طرح از پنجم دی آغاز شده است و تا 11 دی در محل واکسیناسیون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام اینکه «پویش ملی سلامت» از 20 آبان تا 15 دی در سراسر کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح وضعیت افراد بالای 18 سال از نظر بیماری‌های فشارخون و دیابت مورد غربالگری قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت قصد دارد برای همهشرکت کنندگان در این طرح ملی، پرونده سلامت تشکیل دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 28 میلیون و 305 هزار و 718 نفر تا امروز جمعه هشتم دی در این پویش غربالگری شده‌اند، گفت: از این تعداد، 558 هزار و 896 نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و 334 هزار و 190 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

نامدار در ادامه افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته یک میلیون و 302 هزار و 529 نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد 20 هزار و 588 نفر با احتمال پرفشاری خون و 10 هزار و 866 نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در پایان بیان کرد: بر اساس اعلام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 65 درصد مردان و 35 درصد زنان در «پویش ملی سلامت» شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha