هیچ نقطه‌ای از کشور مشکل قطعی گاز ندارد

برناج اظهار کرد: در حال حاضر هیچ منطقه‌ای از کشورمان حتی نقاط انتهایی شبکه گاز دچار قطعی گاز نیست و با مدیریت بسیار خوبی که اعمال شده گاز به همه نقاط ایران انتقال داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،مهندس مریم برناج مسئول سامانه‌های نرم افزاری مرکز راهبری انتقال گاز کشور  درباره ضرورت مصرف بهینه گاز اظهار کرد: هدف مرکز مدیریت و راهبری شبکه انتقال و توزیع گاز این است که گاز را از پایین ترین نقاط ایران به بالاترین نقاط که سردترین مناطق هستند منتقل کند.

وی افزود: مشکلاتی در مسیر انتقال گاز به مناطق سردسیر وجود دارد که شرکت مدیریت دسپاچینگ آن را برطرف می‌کند تا گاز هیچ منطقه و هیچ خانه‌ای در ایران قطع نشود و تلاش می‌کند که حتی صنایع و نیروگاه‌ها نیز با ظرفیت خود فعالیت کنند.

مسئول سامانه‌های نرم افزاری مرکز راهبری انتقال گاز کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: ما سعی کردیم باقی مانده این گاز را به صنایع غیرعمده مثل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برسانیم و در کنار آن، گاز مورد نیاز بخش صنایع عمده شامل پتروشیمی‌ها و فولاد را نیز تأمین می‌کنیم.

برناج از افزایش تأمین خوراک صنایع فولاد، صنایع پتروشیمی و سیمان نسبت به سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: تأمین خوراک صنایع فولاد امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده و در صنایع پتروشیمی ۸ درصد و در سیمان نیز ۲۶ درصد افزایش تأمین داشتیم.

وی  برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو یادآور شد: تأمین گاز نیروگاه‌ها در سال جاری باعث شده که مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های کشورمان ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند.

مسئول سامانه‌های نرم افزاری مرکز راهبری انتقال گاز کشور با بیان اینکه سوخت‌های فسیلی باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند و بهتر است از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم گفت: در حال حاضر هیچ منطقه‌ای از کشورمان حتی نقاط انتهایی شبکه گاز دچار قطعی گاز نیستند و با مدیریت بسیار خوبی که اعمال شده گاز به همه نقاط ایران انتقال داده شده است.

برناج درمورد ناترازی گاز اظهار کرد: ناترازی گاز زمانی است که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و مصرف گاز بالا می‌رود که در این شرایط انتظار می‌رود مردم رعایت کنند تا قطعی گاز اتفاق نیفتد چون تا پایان سال، نیمه دوم ماه دی و ماه بهمن را هم در پیش داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha