مسئولیت پذیری، کلید پایان تنش‌ها

مشاوره و مددکاری اجتماعی گفت: اگر از همان ابتدای زندگی مشترک ،مسئولیت ها و وظایف تان را تعیین و تقسیم نکنید تاپایان عمر باید با اشفتگی، انتظارات بر اورده نشده و با تنش زندگی کنید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران  تقسیم‌وظایف  از همان ابتدای زندگی مشترک بسیار مهم است، اینکه مشخص کنید که هر کدام از زن و شوهر چه وظایفی در زندگی دارند  چطور باید به همدیگر کمک کنند.

"نرگس رضازاده" مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر در این باره گفت: اینکه در امدها ی خانم و اقا چطور در زندگی صرف یا پس انداز شود،مسئولیت رسیدگی به امور خانه چطور تقسیم شود و...

تکلیفتان را با این ها مشخص کنید تا بعدها ،احساس نکنید که یکی از شما بیش از حد مسئولیت به دوش گرفته و دیگری بیش از حد سرویس گیرنده است.این تقسیم مسئولیت ،نه تنها در مقام حرف که در عمل هم باید رعایت شود.

زمانی که مسئولیت پذیری یکی از زوجین بیشتر از دیگری باشد طرف مقابل به وظایف خود عمل نمی کند مثلا وقتی مردی می بیند همسرش تمام کارها را انجام می دهد کم کم  از زیر بار مسئولیت شانه خالی و سعی می کند تا جایی که امکانش هست تمام کارها را به همسر خود واگذار کند.

بنابراین زن ها نباید همه کارها را به عهده بگیرند .گاهی اوقات زن یا مرد همیشه ،تمام وظایف یکدیگر را انجام می دهند چون فکر می کنند طرف مقابل شان به درستی نمی تواند آن کار را انجام دهد معمولا این نوع زندگی ها به جابه جایی نقش های زن و شوهر منجر می شود.

برای مثال ،ممکن است مردی به زنش بگوید ،تو که کار می کنی ،در آمد هم داری باید اجاره خانه را تقبل کنی.

یکی از نکاتی که در ارتباط با مسئولیت طرفین باید رعایت شود ،این است که مواظب باشیم کمک ما در ذهن همسرمان ،جابه جایی نقش تلقی نشود.

در یک رابطه زناشویی پایدار هر دو طرف در بیان عقاید خود آزاد هستند و برای حفظ رابطه خود مجبور به سرکوب عقاید و افکار خود نیستند.

رابطه شما نباید مانند باری سنگین بر دوشتان باشد که زندگی را برای شما تیره و تار کند، بلکه باید به شما احساس زندگی بدهد شما نباید قربانی عشق باشید.

بلکه باید در کمال آزادی آنگونه که خودتان می‌خواهید احساس و رفتار کنید.زندگی مشترک عرصه کمال است ،نه صحنه پیکار.

بنابراین در رفع بحران ها مانند یک تن واحد عمل کنید یار و یاور هم باشید کوشش نکنید به دیگری تسلط یابید با هم و در کنار هم باشید نه رو در روی هم!سعی کنید به قول (ابرهام مزلو)از (من واقعی) بگذرید تا به (مای واقعی) برسید.

اشتباه بیشتر افراد در روابط، هنگام حل مشکلات می خواهند خودشان ثابت کنند فراموش می‌کنند مشکل را حل کنند.

تفاوت های زن ومرد را بشناسید تا در زندگی به مشکل بر خورد نکیند.بهترین هدیه به همسر شناخت و اگاهی نسبت به تفاوتهای زن و مرد و رفتارهای متناسب با ان تفاوت هاست.

باشناخت این تفاوت ها دیوارهای رنجش و بی اعتمادی فرو می ریزد چرا که همه ی کشمکش  ها و رنجش ها ناشی از عدم درک یکدیگر می باشد.

زن و مرد نه تنها در روابطشان با یکدیگر متفاوتند بلکه در فکر کردن،احساسات،ادراک ،عکس العمل نشان دادن ،عشق،خواسته ها،نیازها،و قدر دانی کردن با یکدیگر متفاوت هستند.

هر صبح در بازار دنیا به خوشبختی چوب حراج می زنند اینکه ما قدم بر نمی داریم و قیمت پیشنهاد نمی کنیم داستان دیگریست خوشبختی پیدا کردن نیست بدست اوردنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha