غربالگری حدود ۹۳ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در فیروزآباد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد با بیان روند اجرای پویش ملی سلامت در این شهرستان، از افزایش آمار غربالگری جمعیت هدف شهرستان به حدود ۹۳ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمد دوله» با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان فیروزآباد همگام با سایر شهرستان های فارس و نقاط مختلف کشور گفت: تاکنون ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان فیروزآباد در پویش ملی سلامت غربالگری شده اند که جمعیتی حدود ۹۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان را شامل می شود.

او افزود: در شهرستان فیروزآباد با استفاده از راهکارهای بین بخشی و تبلیغات گسترده در فضای حقیقی و مجازی، سعی شد که گروه هدف به مراکز بهداشتی مراجعه کنند که با تلاش های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد غربالگری شهرستان به صورت مراجعه افراد به خانه های بهداشت و پایگاه های پزشک خانواده انجام شده و سایر موارد نیز با حضور تیم های سیار در ادارات، مدارس و بازار انجام شده است.

تفاهم با آموزش و پرورش و توزیع فرم های ارجاع، الزام والدین به حضور در پایگاه های پزشک خانواده شهری و تکمیل غربالگری و بایگانی در پرونده سلامت دانش آموز با پیگیری مدیران مدارس و همچنین استقرار اتوبوس آمبولانس در بازار مرکزی شهر فیروزآباد و غربالگری بازاریان، از مهم ترین اقداماتی است که رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد در راستای اجرای پویش ملی سلامت به آنها اشاره کرد.

دکتر دوله نقش اجرای پویش ملی سلامت در بهبود و ارتقای کیفیت سلامت در جامعه را موثر خواند و اضافه کرد: پویش ملی سلامت نقش بسزایی در افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری های غیرواگیر به ویژه دیابت و فشار خون بالا و شناسایی افرادی که از ابتلای خود به این بیماری ها آگاهی ندارند، داشته است.

او در زمینه اقدامات رسانه ای مرتبط با پویش ملی سلامت در شهرستان فیروزآباد گفت: در این زمینه ضمن تشکیل گروه رسانه و سلامت برای پوشش خبری روزانه پویش ملی سلامت در سطح شهرستان، تلاش شده از ظرفیت های موجود در فضای مجازی شهرستان و همچنین گروه های کاری سایر ادارات در فضای مجازی برای تبیین بهتر اهداف پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با بیان اینکه در اجرای برنامه های پویش ملی سلامت، تمامی واحدهای فنی شبکه بهداشت و درمان، دفتر پرستاری، بسیج جامعه پزشکی و اورژانس شهرستان همکاری و مشارکت دارند، از همراهی تمام آنان تقدیر کرد و افزود: پیوستن مسوولان ارشد شهرستان همچون امام جمعه، فرماندار، شهردار و سایر مسوولان به پویش ملی سلامت نیز نقش بسزایی در تشویق عموم مردم برای مشارکت در این پویش ملی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha