افزایش ۳۴ درصدی نرخ تعرفه اینترنت هیچ توجیهی ندارد

احتسابی گفت: افزایش قیمت تعرفه اینترنت توجیهی ندارد چون همه کشورها قیمت اینترنت را پایین می‌آورند اما ما قیمت‌ها را بالا می‌بریم و کیفیت را کاهش می‌دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،احتسابی عضو سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک درباره صحت و سقم گران شدن تعرفه اینترنت اظهار کرد: خود دولت هم در زمان‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان داده و روز گذشته اعلام کرد تعدادی از بسته‌ها که شائبه افزایش قیمت بالای ۳۴درصد داشتند حذف شدند.

وی افزود: متأسفانه چند ماه قبل بسته‌های پرفدار اقتصادی حذف شدند و اخیراً بسته‌های جدیدی اعلام شد که همه اینها از عدم صداقت و شفافیت بین اپراتورها و مخاطبان آنها ناشی می‌شود.

عضو سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک با بیان اینکه محاسبات کارشناسان با آنچه که اپراتورها ادعا می‌کنند همخوانی ندارد گفت: قرار بود اپراتورها شفاف سازی کنند اما هنوز در سکوهای اطلاع رسانی در رابطه با تعرفه‌ها شفاف سازی نکردند.

احتسابی این دعوا را ناشی از عملکد ضعیف اپراتورها طی سالیان گذشته دانست و افزود: اپراتورها ادعا کردند که این افزایش قیمت برای افزایش سود شرکت‌های اپراتور نیست و برای افزایش کیفیت است درصورتیکه این هم بی احترامی به شعور مخاطب محسوب می‌شود چون مخاطب چگونه می‌تواند محاسبه کند که این افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌ها صرف کیفیت می‌شود؟ !

وی با بیان اینکه رتبه اینترنت ایران طی سه سال گذشته از ۲۵ به ۷۵ کاهش پیدا کرده است گفت: ‌ای کاش اپراتورها با این فشاری که به مردم می‌آورند حدأقل بگویند قرار است به کدام رتبه برسیم.

عضو سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک در رادیو گفت وگو تصریح کرد: متأسفانه شفافیتی وجود ندارد و افزایش قیمت تعرفه‌ها را با شعار توجیه می‌کنند درصورتیکه این افزایش قیمت توجیهی ندارد چون همه کشورها قیمت اینترنت را پایین می‌آورند اما ما قیمت‌ها را بالا می‌بریم و کیفیت را کاهش می‌دهیم.

احتسابی با اشاره به اینکه برخی خدمات دولتی حق همه مردم است و بابت این حق هم از مردم پول گرفته می‌شود افزود: پهنای باند خیلی از سرویس‌ها در کشورهای دنیا هزینه ندارد اما ما در ایران بابت همه چیز از مصرف کننده پول می‌گیریم.

عضو سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک اظهار کرد: با این افزایش قیمت حتی اگر دلاری هم حساب کنیم اینترنت ایران در مقایسه با روسیه و هند و چین گران تر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha