افتتاح لاین صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به نیکاراگوئه

سرپرست دفتر تبادل فناوری مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری درمورد درخواست وزیر امور خارجه نیکاراگوئه از ایران برای انتقال فناوری در حوزه سلامت گفت: قرار شد در سه حوزه کشاورزی و شیلات و سلامت تبادل اطلاعات بین دو کشور صورت بگیرد.

به گزارش گروه علمی و فناوری  خبرگزاری سلامت(طبنا)، زهرا سهایی  با اشاره به تمرکز ویژه دولت سیزدهم روی کشورهای آمریکای لاتین گفت: آیت الله رئیسی ابتدای امسال در سفر به آمریکای لاتین از سه کشور بازدید داشتند که یکی از آن‌ها نیکاراگوئه بود.

وی افزود: از مهم ترین موضوعاتی که بین روسای دو کشور ایران و نیکاراگوئه مطرح شد حوزه علم و فناوری بود و آیت الله رئیسی اعلام کردند که ما آمادگی انتقال تجربیات در تمامی حوزه‌های علم و فناوری را داریم که در ادامه این همکاری‌ها وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در سفری که به تهران داشت از بخش‌های مختلف به ویژه خانه فناوری و نوآوری ایران بازدید کرد.

سرپرست دفتر تبادل فناوری مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری اظهار کرد: ما در مجموعه خانه فناوری و نوآوری ایران، محصولات دانش بنیان را به نمایش گذاشتیم و توانمندی شرکت‌ها در این مرکز قابل عرضه است و ایشان هم در بازدید از این مرکز، شرکت‌ها را تحسین کردند و به توانمندی شرکت‌ها به ویژه در حوزه سلامت پی بردند.

سهایی گفت: قرار شد در سه حوزه کشاورزی و شیلات و سلامت تبادل اطلاعات بین دو کشور صورت بگیرد تا لاین‌های صادراتی برای صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به این کشور باز شود.

وی افزود: ما سال گذشته یک نمایشگاه تخصصی بزرگ را در ونزوئلا برگزار کردیم و بازار این کشور به شکل کامل به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی معرفی شد. الان هم نیکاراگوئه با دیدن تجربه شرکت‌های دانش بنیان ایران در ونزوئلا و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به همکاری با ایران تمایل پیدا کرده است.

سرپرست دفتر تبادل فناوری مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری در پایان گفت: ما به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان اعتماد داریم و قطعاً از آن‌ها حمایت خواهیم کرد کمااینکه چند ماه قبل هم از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بین المللی که در کوبا برگزار شد حمایت کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha