جشنواره‌ منطقه‌ای، در تئاتر کشور جریان‌ساز است

برگزاری و احیای دوباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از هفت سال توقف، عملکردی قابل تامل، ارزشمند و همچنین جریان‌ساز در ارتقای سطح کمی و کیفی تئاتر کشور به شمار می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی معاونت هنری، محمود سالاری معاون هنری وزیر در یادداشتی به اهمیت و جایگاه جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

برگزاری و احیای دوباره جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از هفت سال توقف، عملکردی قابل تامل، ارزشمند و همچنین جریان‌ساز در ارتقای سطح کمی و کیفی تئاتر کشور به شمار می‌آید.

این رویداد هنری، گامی استوار در مسیر رونق و اعتلای هرچه بیشتر هنرهای نمایشی، به پشتوانه فرهنگ و ادبیات غنی ملی، بومی و قومی مردم و  هنرمندان عزیز سراسر این مرزوبوم است؛ جشنواره‌ای که به‌واسطه اجرا و برگزاری آن شاهد هم‌نشینی شکوهمند تمامی اقوام شریف کشور با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف هستیم. 

تبادل فرهنگ و هنر، گفت‌وگو و انتقال تجربیات و همچنین توجه ویژه به آموزش و نقد و بررسی آثار، تنها بخش اندکی از ویژگی‌هایی است که در زمان برگزاری جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد. 

آنچه فرهنگ، آداب و سنن یک ملت را حفظ می‌کند؛ یادآوری و پرداختن به آن به بهانه‌های متفاوت با برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... است؛ بهانه‌ای که به‌صورت ویژه و تخصصی با مطالبه هنرمندان و فعالان فرهیخته عرصه تئاتر و با همراهی بی‌دریغ دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین همکاران اداره‌کل هنرهای نمایشی با از سرگیری جشنواره تئاتر منطقه‌ای از سال گذشته مورد توجه و استقبال خانواده شریف تئاتر و مخاطبان این هنر والا در سراسر کشور قرار گرفته است.

مشارکت عمومی مردم، شور و نشاط اجتماعی و استقبال بی‌نظیر در طول برگزاری دوره پیشین این رویداد و همچنین نخستین بخش از بیست‌و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سال‌جاری در استان فارس، بیش از پیش بر ضرورت و اهمیت توجه به برگزاری جشنواره‌های نمایشی تاکید دارد.

همچنین با اضافه شدن نمایش‌های خیابانی برای نخستین بار به جشنواره تئاتر منطقه‌ای و رقابت هنرمندان این عرصه در کنار گروه‌های نمایش صحنه‌ای، اتفاق مبارک دیگری در ضمن برگزاری جشنواره رقم خورد.

حضور هنرمندان سخت‌کوش تئاتر از استان‌های مختلف به‌ویژه از مناطق کم‌برخوردار، نشان از زندگی و پویایی هنرهای نمایشی دارد؛ هنری که به‌واسطه‌ تلاش‌ هنرمندان هر سال بالنده‌تر خواهد شد. 

از کلیه دست‌اندرکاران و انجمن‌های نمایشی مناطق مختلف کشور، به‌ویژه مدیران کل استان‌ها و همکاران اداره‌کل هنرهای نمایشی و مدیرکل محترم، نهایت سپاس را دارم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha