آیا ارزش دارد صدای جریان روشنفکری و رسانه‌ای غرب باشید؟

رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه اهدای جایزه پژوهش سال از ضرورت تاسیس اندیشکده سینما خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمد خزاعی در این مراسم با تقدیر از عوامل برگزاری جشن جایزه پژوهش گفت: مبنای هر حرکتی برای ماندگاری، پژوهش است. بسیاری از برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... اگر مبنای پژوهشی نداشته‌ باشند، دچار نقصان شده و به افق پایدار منجر نمی شوند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه سینمای ملی و ورود به بازار جهانی باید رویکرد پژوهش‌محور را مبنای کار خود قرار دهیم گفت:  باید تمام تصمیمات‌ و برنامه های ما مبتنی بر کار پژوهشی باشد، چنین ساختار و رویکردی در سازمان سینمایی وجود دارد اما باید تقویت شود. به عنوان مثال باید پژوهش انجام شود تا ببینیم چرا مخاطبان،  فیلم‌های کمدی را دوست دارند و چرا فیلم‌های هنری کمتر مورد اقبال قرار می‌گیرند؟ امروز پژوهش درست می‌تواند بگوید راهبرد صحیح برای سینمای ما -که اتفاقا اسلامی است -  در عرضه جهانی از چه مدل و ساختاری بهره گیرد و اینکه چه برنامه‌ریزی‌هایی  داشته باشیم؟ این سوال مطرح است که چرا سینمای ما با وجود نیروهای خوب، سرمایه انسانی و فیلم‌های خوب مقام دوازدهم در دنیا را دارد و چه کاری باید کنیم تا در سه رتبه اول کشورها در حوزه سینما قرار گیریم؟ قطعا تاسیس اندیشکده سینما یک ضرورت است. اگر قرار است کارهای اساسی در سینما شکل گیرد، وجود یک اندیشکده سینمایی ضروری است ، به این منظور تصمیم داریم در شورای عالی سینما چنین طرح ماندگاری را پیگیری کنیم.

خزاعی در ادامه با تبریک میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و حضرت امام خمینی(ره)، به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد وگفت:  همه ما و مردم منطقه مدیون این مرد بزرگ هستیم. بارها از خودم می پرسم که چرا حاج قاسم، جان و جوانی خود را فدای انقلاب و ولایت کرد؟ آیا ارزش داشت ؟ بله ارزش داشت . اینکه چرا شهدای بزرگواری مثل شهید باکری، شهید همت ، شهید سیدرضی عزیز و... جان خود را برای این کشور و این نظام هدیه می کنند؟ آیا ارزش داشت؟ ارزش و قدر این فداکاری ها و ایثارها و مجاهده ها وقتی برای جامعه و تاریخ ما روشن می شود  که درست و به هنگام تبیین شوند، این رسالت متوجه همه ماست. متوجه ما و شما هنرمندان، پژوهشگران و منتقدان ، کارگردانان و نویسندگان همگی نسبت به میراث گرانقدر شهیدان و سرمایه های ملی مسئولیت داریم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به درگذشت ناصر طهماسب دوبلور و گوینده نام آشنا و چهره ماندگار عرصه صدا و برخی حواشی پیش آمده در این خصوص ، گفت: به همه کسانی که توسط برخی از دیکتاتورهای رسانه‌ای و ایادی شان که حتی بعد از فوت مورد طعنه قرار گرفتند، تبریک می‌گویم. قرار نیست هرکسی که کاری برای نظام می‌کند، در زمان زنده بودنش مورد سکوت قرار بگیرد اما بعد از فوت، درباره او حرف‌های ناروایی بزنند.

وی ادامه داد: ارزش دارد که شما بازیگر و صدای انقلاب اسلامی باشید. به کسانی که در مسیر اشتباه قدم برداشتند می‌گویم، ارزشی ندارد که شما صدای دیکتاتورهای ضد انقلاب باشید. ارزش ندارد صدای جریان روشنفکری و رسانه ای غربی باشید.

خزاعی با اشاره به ضرورت پاسداری از ارزش های معنوی و اخلاقی جامعه گفت:  باید قدر کسانی را که در بزنگاه ها و مقاطع مهم تاریخ معاصر کنار ملت، انقلاب و نظام ایستاده اند بدانیم و پاس بداریم. مردم کسانی را که در بزنگاهها به مردم این سرزمین ، به شهدای این سرزمین خیانت کردند ، فراموش نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha