توسعه روابط نهادهای آموزش عالی، عاملی اثرگذار برای پیشبرد اهداف دانشگاه ها است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارتباط متقابل و مستمر میان مراکز و نهادهای دانشگاهی را عاملی مهم و اثرگذار در پیشبرد اهداف فرهنگی، علمی، پژوهشی، صنفی و رفاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدحسین انباردار» به همراه جمعی از اعضای شورای مدیران این معاونت، نشست های مشترک جداگانه ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز و همچنین رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار کرد.

او درباره این دو نشست توضیح داد: این دیدارها با هدف توسعه روابط میان این دو مرکز دانشگاهی سترگ و دارای سوابق درخشان، با هدف تشریک تجارب و استفاده از اندوخته های تجربی و همچنین هم اندیشی برای یافتن عرصه های مشترک فرهنگی، رفاهی و صنفی برنامه ریزی شده بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: برقراری ارتباط مداوم و مستمر در آینده و نیز ایجاد کمیته های مشترک تخصصی در زمینه های فرهنگی و رفاهی، از تصمیماتی بود که در این نشست، مورد بررسی و قبول طرفین قرار گرفت.

او هم اندیشی دو سویه و استمرار برگزاری چنین نشست هایی با برنامه ریزی دقیق، کارشناسی شده و هدفمند را منجر به ارتقای شاخص های متنوع مورد علاقه دو نهاد علمی استان فارس دانست.

دکتر انباردار در ارتباط با نشست مشترک با رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس که با هدف توسعه فعالیت ها با محوریت شناخت حوزه های فعالیت مشترک برگزار شد نیز گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد بسیار موثر و جریان ساز در عرصه های فرهنگی، پژوهشی و علمی به شمار می رود و همان‌طور که از نام جهاد دانشگاهی بر می ‌آید، جهاد و دانش در این نهاد در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: برخی فعالیت ‌ها در جهاد دانشگاهی فارس انجام می‌شود که در سطح استان منحصر به فرد است و از این روی لازم است تا این نهاد علمی و جهادی هر چه بیشتر در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی استان و کشور معرفی شود.

به گفته دکتر انباردار، «دانشجویان» در دانشگاه مهمترین اهرم پیشرفت در زمینه های مختلف به شمار می آیند و برای تقویت مشارکت آنان در امور فرهنگی، لازم است فعالیت های مشترکی را با سازمان‌ها و نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی فارس داشته باشیم.

او در ادامه از استمرار برگزاری چنین نشست هایی خبر داد و برای همکاری 40 انجمن علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با «مرکز ملی مهارت»، از زیرمجموعه های جهاد دانشگاهی نیز اعلام آمادگی و علاقه مندی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha