مشارکت بیش از ۵۵ هزار نفری مردم اقلید در پویش ملی سلامت

تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر از مردم شهرستان اقلید در پویش ملی سلامت مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با بیان اینکه ۸۱ درصد از مردم شهرستان اقلید از نظر فشارخون بالا و بیماری دیابت غربال شده اند؛ گفت: در این پویش تمامی کارکنان ستاد شبکه و مرکز بهداشت در شهر و روستا برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در پویش ملی سلامت مشارکت فعال داشته اند.

دکتر «سعید حاجی پور» با اشاره به نقش مثبت و مفید این پویش در ارتقای سلامت مردم افزود: تاکنون ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت و هزار و ۵۵۷ نفر مشکوک به بیماری فشار خون بالا از بین افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامتدر شهرستان اقلید شناسایی شده اند.

او در زمینه اقدامات نوآورانه اجرا شده در این پویش از سوی شبکه بهداشت و درمان اقلید گفت: مراجعه تیم های سیار به ادارات، کارخانه ها، بانک ها و مدارس، استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، حسینیه ها و بزرگان محله ها و روستاها در راستای مشارکت بیشتر مردم در پویش و همکاری کارشناسان ستادی با بهورزان روستایی و مشارکت فعال آنها در غربالگری روستاها، از جمله اقدامات نوآورانه در این پویش ملی در شهرستان اقلید بوده که به همت کارشناسان ستادی مرکز بهداشت اقلیدانجام شده است.

دکتر حاجی پور با قدردانی از همکاری سازنده فرمانده بسیج ناحیه مقاومت شهرستان در اجرای این پویش افزود: خیرین تامین سلامت شهرستان با خرید ۱۰ دستگاه گلومتر و ۱۰ دستگاه فشارسنج در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید در زمینه اقدامات فعال و غیر فعال ستاد مرکز بهداشت در زمان اجرای این پویش گفت: برپایی ایستگاه های سیار و ثابت در ادارات، بانک ها، کارخانه ها و مساجد از اقدامات فعال؛ همچنین تماس تلفنی و فراخوان افراد از سوی مراقبان سلامت برای مشارکت، از اقدامات غیرفعال در اجرای این پویش است.

او افزود: نصب بنر ویژه پویش ملی سلامت در نقاط مختلف شهر و روستا و دعوت از مردم برای مشارکت، فعالیت و ارسال پیام های آموزشی مرتبط با بیماری فشار خون بالا و دیابت در گرو های پر بازدید فضای مجازی و دعوت از شهروندان برای شرکت در پویش ملی سلامت، انجام هماهنگی با ادارات و روابط عمومی ادارات شهرستان برای شرکت کارکنان در پویش، انتشار بیش از ۱۰ خبر از نحوه اجرای پویش، پوشش خبری پیوستن مسوولان ارشد شهرستان به پویش ملی سلامت و ارسال خبر در فضای مجازی با هدف تشویق مردم به مشارکت در این پویش و نصب بنر در ورودی تمامی مراکز اجرای پویش، از جمله اقدامات رسانه ای مرتبط با اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان اقلید است.

دکتر حاجی پور همچنین از مشارکت و همراهی مسوولان شهرستان با مجموعه سلامت در اجرای هرچه بهتر برنامه های پویش ملی سلامت در اقلید، تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha