کد خبر: 210739
۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
بارش برف و باران در کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: امروز و فردا شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، رحیم صدیقی با اعلام این خبر از ورود سامانه جدید بارشی خبر داد و اظهار داشت: از صبح امروز تا عصر فردا سامانه بارشی آسمان استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و عمده بارش‌ها در نیمه غربی خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با این سامانه بارشی، ابری شدن آسمان، مه، گاهی وزش باد و بارش برف را در استان خواهیم داشت، افزود: میزان بارش‌ها در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: از اواخر امروز تا فردا بارش‌ها در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی به صورت برف و کولاک بوده و این شرایط می‌تواند موجب مشکلات در ترددهای بین شهری و روستایی در نیمه غربی استان شود.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا روز یکشنبه با توجه به فعالیت سامانه بارشی، دما ۲ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: از یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته آینده جو استان پایدار است.

صدیقی بر ضرورت پرهیز از صعود به ارتفاعات تأکید کرد و یادآور شد: شهروندان در صورت امکان از سفر و ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت ضرورت، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان متوسط میانگین دمای ۲۴ ساعت گذشته را ۳.۱- درجه ذکر کرد و بیان داشت: در همین مدت بابارشانی با حداقل دمای ۸.۷- درجه و سلین با ۱۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کردستان بودند.

صدیقی با اشاره به اینکه دمای سنندج نیز در شبانه‌روز گذشته بین ۴.۱- تا ۱۲.۱ در نوسان بود، عنوان کرد: دمای مرکز استان امروز نیز بین ۲- تا ۱۰ درجه، فردا شنبه ۶- تا ۱۰ درجه و یکشنبه ۴- تا ۱۲ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha