۸ دستگاه برتر در سی امین اجلاس سراسری نماز تجلیل می شوند

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گفت: ۸ دستگاه برتر و چند چهره برتر در سی امین اجلاس سراسری نماز مورد تجلیل و تعدادی از دستگاه ها نیز مورد تذکر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید احمد زرهانی شامگاه روز جمعه در برنامه زنده خبری شبکه اشراق، با بیان اینکه دارالمومنین زنجان میزبان سی امین اجلاس سراسری نماز است، اظهار کرد: این اجلاس فردا ۱۶ دیماه با حضور تعداد زیادی از علما،صاحب نظران، اساتید دانشگاه، متفکرین با قرائت پیام رهبری ساعت ۱۴ آغاز بکار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هر ۲۹ اجلاس سراسری نماز پیامی  از سوی رهبری قرائت شده است،افزود: به نوعی دایره المعارفی از راهکار ها را برای ترویج فرهنگ نماز از سوی رهبری ارائه شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در سی امین اجلاس سراسری نماز پس از قرائت پیام رهبری، سخنرانی ریاست جمهوری آیت اله رئیسی خواهد بود، بیان کرد: پس از سخنرانی ریاست جمهوری نیز تعدادی از وزرا سخنرانی و تعدادی از مقالات علمی برگزیده و به نوعی میزگردی پیرامون چالش ها و مشکلات نماز نسل نو ارائه خواهد شد.

زرهانی با اشاره به اینکه ماحصل این اجلاس تبدیل به یک منشور با تمرکز بر چه باید کرد؟ خواهد شد، بیان کرد: برای بهبود اقامه نماز توسط نسل نو و  روی آوردن آن ها به نمازخانه ها و مساجد و همچنین توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس،دانشگاه ها با حضور جوانان و نوجوان خواهد بود.

وی افزود: این منشور به سبک سال گذشته در اختیار ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت و در صورت صلاحدید به عنوان دستورالعمل ابلاغ و بر اساس آن دستگاه های اجرایی به وظایف خود آگاه می شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز، با یادآوری اینکه اجلاس سراسری نماز فردا محفلی برای سخنرانی نیست، افزود: کمیسیون هایی طی چند ماه گذشته با حضور ۱۳ دستگاه در سطح ملی و استانی تشکیل شده و چالش ها و موانع اقامه نماز نسل نو مورد بررسی قرار گرفته و رسالت و وظایف دستگاه ها نیز احصا و متناسب با آن برنامه کاری توسط هر دستگاه ارائه خواهد شد که بستری برای تحولات پنج سال آینده است.

زرهانی با بیان اینکه ۸ دستگاه برتر و چند چهره برتر در اجلاس سراسری نماز اعلام و تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در اجلاس سراسری سیزدهم طی ابلاغیه رهبری یک هیئت برای ارزیابی و یک هیئت تحولات را با نظارت رئیس جمهور رصد کنند و این اقدام صورت گرفته شده و گزارش آن د. اختیار دستگاه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از دستگاه های اجرایی در این اجلاس مورد تقدیر قرار می گیرند، افزود: تعدادی از دستگاه ها نیز مورد تذکر قرار خواهند گرفت که این تشویق ها و تذکرات زمینه ای برای تحرک و اهتمام بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha