رشد اقتصادی در نیمه اول سال بیش از ۵ درصد شد

رئیس جمهور گفت:امروز شاهد رشد اقتصادی بیش از ۵ درصدی در ۶ ماهه اول سالجاری هستیم و بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی احیا و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در دور دوم سفر های استانی در دیدار مردمی با مردم استان زنجان در مصلی زنجان، با بیان اینکه سخن از کربلای حسین امروز رمز ماندگاری انقلاب است،اظهار کرد: آنچه به ما امید می‌دهد و قلب را بهم پیوند میدهد نام عاشورا بوده که پایتخت شور و شعور حسینی شاخص بسیار نورانی برای مردم زنجان است.

وی با بیان اینکه وضعیت در جهان اسلام و منطقه در شرایط و وضعیت خاصی قرار دارد، افزود:باید تحیل درستی از شرایط و وضعیت داشته باشیم و ۴۰ سال گذشته امام (ره) اعلام حمایت فلسطین داده است و ملت ایران در این مدت زخم زبان‌های زیادی شنید، اما پافشاری کرد چراکه حقانیت فلسطین بر همه جهانیان مشخص شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بر همه جهانیان روشن شده است که حق با نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب است، افزود: فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی و استکبار جهانی که حمایت دارد حتما از بین رفتنی است چرا که وعده الهی است و ظلم پایداری ندارد.

حجت السلام رئیسی با بیان اینکه آن چیزی که پایداری دارد حق است، اظهار کرد: دشمنی با ملت ایران و سپاه اسلام برای آن است که نظام ما بر حق فلسطین و مظلومان تاکید دارد چراکه این تاکید دین ماست‌.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال دشمن بر علیه ایران بسیار دشمنی کرد و تحریم، تهدید، حمله نظامی و محاصره اقتصادی و... را بر علیه ایران داشت، افزود: علیرغم این دشمنی ها کشور ایران به برکت دین در برابر جنگ اراده ها پیروز شد و علیرغم تمام تهدید ها و تحریم ها گام های بلندی برداشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز میتوانیم بگوییم که کشور ایران اسلامی یک کشور پیشرفته و فن آور است، خاطر نشان کرد: دستیابی به بسیاری از فنون توسط جوانان امکان پذیر و در تمام عرصه ها موفق شده ایم و گام های بلندی در دستیابی به عرصه های علمی و صنعتی مدفق و در بسیاری از صنایع بومی شده ایم.

حجت السلام رئیسی با بیان اینکه امروز شاهد رشد اقتصادی ۴، ۵، ۶ درصد و ۶ ماهه اول امسال بیش از ۵ درصد رشد اقتصادی داریم، افزود: بسیاری از مراکز تعطیل و راکد در دولت احیا شد که در استان زنجان ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد این بود که سرمایه گذاری داخلی و خارجی نداشته باشیم، بیان کرد: در استان زنجان بیش از ۱۳ هزار میلیارد در زمان دولت سیزدهم سرمایه گذاری شده و بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی شده است.

ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید رو به افزایش است، افزود: صادارت در استان زنجان رو به افزایش بوده و اشتغال نیز رو به افزایش بوده و ۵ درصد کاهش بیکاری داشته است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمن درصدد این ایت که کشور تولیدات و رشد اقتصادی نداشته باشد،اظهار کرد: ملت ایران در تمام عرصه های اقتصادی و اجتماعی اثر گذار بوده و در بسیاری از استان ها تلاش مضاعف شده است در تمام حوزه ها کارهای در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر دوم به این استان پیگیری مصوبات سفر اول است، افزود: اقدامات بسیاری خوبی صورت گرفته که بسیاری از نگرانی های مردم زنجان در خصوص مسکن است که بیش از ۷ هزار واحد مسکن ملی آماده تحویل است.

ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئله آب در سطح استان و زنجان که بسیار مهم است، افزود: در تمام کشور بیشترین آب مصرفی در حوزه آب کشاورزی است که باید الگوی مصرف داشته باشیم تا بتوانیم در آبرسانی گام بلندی برداشت.

وی با بیان اینکه برنامه دولت عبور کردن از چاله ها نیست بلکه برنامه دولت حل مسئله است، اظهار کرد: در تمامی حوزه ها حل مسئله داشته پس بنابراین مسئله آب در استان زنجان مسئله ما نیز است که با برنامه ها و اعتبارات تخصیصی پیگیر خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به ورزشگاه ۱۵۰۰ نفری زنجان گفت: این پروژه ۱۸ سال بلاتکلیف مانده است که با تصمیم گیری خاص و ویژه و درصدی از کار ورزشگاه مانده است که امبداریم بتوانیم در شهریور سال آینده بهره برداری کنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه باید کارهای نیمه تمام به پایان و مورد بهره برداری قرار گیرد، اظهار کرد: شان بنده و مدیران خدمت گذاری به مردم است و باید با مردم با رفتار درست و کارها را به نحو احسن انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha