افزایش بهره وری و کارآمدی اداری مورد توجه مدیران باشد

رئیس جمهور گفت: دشمن خواستار ناکارآمدی ما است و مدیران  نیز باید هرجا ناکارآمدی است را  برطرف کرده و در پی افزایش بهره وری و کارآمدی اداری باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید ابراهیم رئیسی شامگاه روز شنبه(۱۶ دیماه) در شورای اداری استان زنجان که در جریان دومین سفر استانی ضمن تشکر از پیگیری و اجرای مصوبات سفر اول اظهار کرد: از مدیرانی که در توسعه زنجان در هر دوره ایفای نقش کردند از باید از نام  آنان به نیکی یاد کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه مسئولیت که قرار داریم باید انگیزه اصلی در انجام کارها رضایت خداوند باشد، افزود: طبق فرموده امام (ره) عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید، باید به خداوند پاسخگو باشیم و خود را در محضر خدا ببینیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه عرصه و میدان مسئولیت برعهده مدیران قرار دارد،بیان کرد: باید مدیران ببینند چگونه در محضر خدا، مردم و ارباب رجوع و در سلسله مراتب اداری باید پاسخگو باشند چراکه که پاسخ گویی یک نوع قرارداد اجتماعی است.

حجت السلام رئیسی با بیان اینکه اساس تفکر امام(ره) نیز در مبانی اندیشه های سیاسی، دینی و فلسفی امام راحل قرار داشت، افزود: سنگ زیربنای تفکر و اندیشه عالم در محضر خداست و مدیران در خلوت و آشکار باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه فرصت مسئولیت، فرصت ما نیست بلکه دیگران ما را امین دانستند و آن را به ما محول کرده اند، افزود: بسیاری از فرصت ها در گرو اقدامات به موقع ما مسوولان است و اگر از فرصت داده شده استفاده نشد، فرصت بسیاری را از دست داده ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید فرصت را در به سامان دادن پروژه های نیمه تمام از دست داد، اظهار کرد:  چرا که پایان دادن این طرح ها می توانست گره گشایی از کار مردم کند و مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به به بازدید خود از  ورزشگاه ۱۵۰۰ نفری نیمه کاره در زنجان،‌افزود: برخی بخش های این ورزشگاه به دلیل گذشت زمان علاوه بر رشد هزینه ها دچار مشکل ساختمانی و فنی شده و نیازمند استحکام است، بنابراین باید نسبت به فرصت های موجود خود در زمان مناسب پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روحیه جهادی در انجام خدمت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که فرمودند تا قله راهی نمانده و خستگی و نا امیدی ممنوع است که مخاطب آن ما مسوولان هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در بسیاری از موارد برای حل مشکلات نیازمند قانون جدید نیستیم، افزود: با تعامل و گفت وگوی مدیران بسیاری از کارها قابل حل است و نباید با توجه به پیچیدگی اداری مانع توقف و کند شدن پروژه ها شوند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اقصاد کشور در گرو تولید است، بیان کرد: رشد و توسعه کشور در گرو رشد تولید بوده و مشکل کشور را حل می کند و استقلال اقتصادی برای کشور را دربر دارد که نباید اجازه دهیم چیزی مانع این مهم بشود.

‌حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر افزایش بهره وری گفت: باید به میزان امکانات و توانمندی های خود بهره وری داشته باشیم و در جهت افزایش آن در کشور گام های بلندی برداشت و از تجربیات دیگر کشورها در حوزه بهره وری باید استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هایی که جهادی و با  ابتکار حرکت کردیم موفقیت کسب شده است، اظهار کرد: این در حالی است که دشمن این را نمی خواهد و خواستار ناکارآمدی ما است و مسئولان نیز باید  هرجا ناکارآمدی است برطرف کرده و در پی افزایش بهره وری و کارآمدی اداری باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha