پرداخت آگهی به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پرداخت آگهی به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است و دستورالعمل این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
محمدمهدی اسماعیلی شامگاه شنبه(۱۶دیماه) در سفر به استان زنجان در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر زنجان با بیان اینکه وزارت فرهنگ مردمی‌ترین دستگاه در دولت بوده و به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در کشور است، اظهار کرد: برای ساخت تئاتر شهر باید بودجه جذب شده و پروژه به سرعت تمام شود تا بخشی از فضای استعداد تئاتر را در زنجان داشته باشیم.

وی در خصوص تسریع در صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری، تصریح کرد: بحث هایی که درباره تبصره ۱۸ بود و صدور مجوز تاسیس موسسات فرهنگی هنری تلاش می شود سریع اتفاق بیافتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اولویت بحث کیفیت بر کمیت در اجرای برنامه های فرهنگی، افزود: در سطح کشور بیش از ۳ هزار مسجد پایگاه قرآنی داریم که در حوزه فرهنگی تاثیرگذار هستند.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی در کشور، ادامه داد: ارشاد به دنبال بودجه ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالین قرآنی یک میز مستقل تاسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن یک میلیارد تومان است پیش بینی کند.

وی با بیان اینکه برای همه استانها با حفظ طرح های کاری یک تحول جدی و بنیادین در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ما امروز به دنبال این هستیم که نگاه به تهران متمرکز نباشد و این موضوع در جشنواره‌های ملی مشهود است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ موسسه قرآنی در سطح کشور، اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور مشغول به فعالیت هستند که معیشت تک تک آنها مهم است.

اسماعیلی در ادامه از ارائه خدمات مسکن و معیشت به اعضای صندوق هنر خبر داد و افزود: ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بحث آگهی ها به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه خانگی را خوب خواند ولی با انتقاد از وضعیت آن، ادامه داد: عده ای می خواستند القا کنند که دولت توجهی به فرهنگ و هنر ندارد ولی از ابتدای راه اندازی سینما ۵۷۰ مورد بود که امسال به ۹۰۰ مورد و تا پایان دولت سیزدهم به رقم یک هزار مورد می‌رسد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در شهر زنجان حتما باید به یک مرکز اصلی زیرساختی تبدیل شویم، گفت:مهمترین کار دولت کنونی مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر و قدم برداشتن در حوزه عدالت فرهنگی است، این امر با قوت ادامه دارد و تنها در یک سال و نیم اخیر بیش از صدهزار نفر در شهرستان های محروم آموزش های فرهنگی، هنری، رسانه ای و حوزه صنایع دستی را دریافت کردند.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات خوب صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: این صندوق به دنبال کارهای توسعه‌ای است و علیرغم پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال گسترش دایره شمول خود نیز است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha