وعده قطر: جام ملت‌ها باکیفیت‌تر از جام جهانی

قطر تلاش می‌کند میزبانی از جام ملت‌ها را باکیفیت‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار کند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)، قطر خود را برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023 از دوازدهم ژانویه سال جاری تا دهم فوریه آینده با حضور 24 آماده می‌کند.

برگزاری جام ملت‌های آسیا پس از تجربه‌ بی‌نظیر قطر از میزبانی در جام جهانی فوتبال قطر 2022 انجام می‌شود. بازی‌های این تورنمنت نیز در ورزشگاه‌های با کیفیت جام جهانی برگزار خواهد شد.

قطر تجربه میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1988 و 2011 را دارد. در سال 1988، این مسابقات شامل ده تیم بود که در دو گروه و در دو استادیوم بازی کردند: حمد بن خلیفه و سحیم بن حمد.

در سال 2011 نیز این مسابقات در پانزدهمین دوره خود در پنج ورزشگاه برگزار شد: خلیفه، احمد بن علی، جاسم بن حمد، سحیم بن حمد و بن جاسم.

حال در این دوره جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در 9 ورزشگاه برگزار می‌شود. از میان آنها شش استادیوم میزبان جام جهانی بودند، به نام‌های لوسیل، الثومه، احمد بن علی، آل بیت، الجنوب و اجوکیشن سیتی. کمیته برگزاری مسابقات همچنین ورزشگاه‌های جاسم بن حمد و بن خلیفه را نیز در این تورنمنت استفاده خواهد کرد.

قطر تمهیداتی را برای ارائه نسخه‌ای متمایز با جام جهانی از نظر استادیوم‌ها، امکانات، وسایل حمایتی هواداران و خدمات مختلف تدارک دیده است تا کیفیت برگزاری مسابقات بیشتر هم بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha