۹۰ خانه هلال در استان یزد ایجاد شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ایجاد ۹۰ خانه هلال در استان یزد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ محمد عشقی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور در میبد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در کنار بحث‌های مدیریتی و اجرایی، در حوزه مباحث فرهنگی و آموزشی نیز اقدامات زیادی انجام می‌دهد، به ویژه در بحث‌های فرهنگی در تعامل با طلاب قدم‌هایی برداشته‌ایم.

وی با تاکید بر خیریه بودن جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر یک نهاد غیردولتی است که وظایف خیرخواهانه را به دوش گرفته و اولین پرچمی‌که در حوادث برافراشته می‌شود، پرچم هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال نقش مهمی در تقویت خدمات‌دهی به مردم در زمان بروز حوادث دارد، افزود: این خانه‌ها می‌توانند تمامی وظایف و تکالیف جمعیت هلال احمر را با همکاری جوامع محلی اجرا کنند و به دلیل شرایط خاص اقلیمی‌کشور، چرخه مدیریت بحران دارای جایگاه ویژه‌ای است و اگر اقدامات آماده‌سازی قبلی برای مواجهه با بحران مناسب باشد در زمان بروز حادثه می‌توان تبعات ناشی از حادثه را کاهش داد.

عشقی با بیان اینکه بیش از ۹۰ خانه هلال در استان افتتاح شده و تیم بندی‌های خاص امدادی و جوانان در آن انجام شده و فعالیت‌های داوطلبانه در مناسبت‌های مختلف را برگزار می‌کنند، افزود: در این چارچوب افزایش سرمایه اجتماعی با جلب همکاری مردم در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha