اسقف کلیسای انگلیکن مالزی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد

اسقف استیوان آبارو در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی کوالالامپور در آغازین روزهای سال نو مسیحی با استیوان آبارو، اسقف کلیسای انگلیکن مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکی از مسایلی که مورد بحث و گفت‌وگو طرفین قرار گرفت، مساله فلسطین و غزه بود. اسقف استیوان در سخنان کوتاهی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد و مراتب حمایت خود را از فلسطین اشغالی اعلام داشت.

وی نسبت به برگزاری برنامه‌های مشترک رایزنی فرهنگی ایران و کلیسا، اعلام آمادگی و تمایل کامل خویش را ابراز کرد.

استیوان آبارو (RT REV DR D STEVAN ABBAROW) یکی از چهار اسقف کلیسای انگلیکن مالزی است که در شهر کوالالامپور مستقر است. ایشان در حال حاضر اسقف کلیسای انگلیکن جامع حضرت مریم(س) کوالالامپور (BISHOP OF ST MARY’S CATHEDRAL KUALA LUMPUR)   است.

آشنایی با کلیسای انگلیکن

کلیسای انگلیکن، یک شاخه از مسیحیت غربی است که از اعمال، مراسم مذهبی و هویت کلیسای انگلستان پس از اصلاحات انگلیسی و در چارچوب اصلاحات پروتستانی در اروپا سرچشمه گرفته است. انگلیکن یکی از بزرگ‌ترین شاخه‌های مسیحیت است که بیش یکصد و بیست میلیون پیرو در جهان دارد.

کلیسای انگلیکن بر اساس کتاب مقدس و سنت پدران کلیسا بنا شده است. این کلیسا دارای یک ساختار سلسله مراتبی است که شامل اسقف‌ها، کشیش‌ها و دیکن‌ها است. همچنین، با سایر شاخه‌های مسیحیت از جمله کلیسای کاتولیک رومی و کلیسای ارتدکس شرقی، روابط نزدیکی دارد.

کلیسای انگلیکن در مالزی نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ این کشور ایفا کرده است. این کلیسا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم مالزی نیز محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha