مجمع «رصتا» تسهیل‌گری‌ مدنظر ساترا را محقق می‌کند

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا گفت:بهتر است مسائل و مشکلات بخش خصوصی در شوراهای مختلف که مجمع «رصتا» دارد،مورد بررسی قراربگیرند و رای مجمع به ساترا اعلام‌شود و اینگونه مجمع «رصتا» تسهیل‌گری‌ که ساترا به دنبال آن است را محقق‌می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» با موضوع «نقش حمایتی ساترا در تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی» با حضور غلامرضا بختیاری، تهیه‌کننده صداوسیما و مدیر پلتفرم «گردشگری» و سامان مرادحسینی عضو مجمع «رصتا» و سخنگوی مجمع و به صورت تلفنی با محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا از آنتن این شبکه پخش شد.

مرادحسینی درباره مجمع «رصتا» و فعالیت‌های آن بیان کرد: نقش تنظیم‌گری در رسانه صوت‌و تصویر در دنیا بسیار اهمیت دارد. در ایران این وظیفه برعهده ساتراست. ابتکار عملی که مدیران ساترا انجام دادند، نقش پلتفرم‌ها و سکوها در تصمیم‌گیری بوده است. مجمع از نمایشگاه «رصتا» پارسال تشکیل شد و بعد از انتخابات با ۸ نماینده کار خود را آغاز کرد. از آن‌جایی که این مجمع نوپاست، سازکارها و آئین‌نامه خود را تعیین کرد. در ۱۶ شورایی که در ساترا وجود دارد ما هم نماینده داریم. مجمع «رصتا» دبیرخانه کاملا مستقل از ساترا دارد و نظرات مشورتی خود را رسماً به این سازمان اعلام می‌کند.

سپس افراسیابی گفت: تشکیل مجمع «رصتا» تجربه موفقی بود تا شاهد مشارکت بخش خصوصی در امر تنظیم‌گری باشیم و بسیاری از مسائل به صورت خود تنظیم‌گری در بخش خصوصی حل شوند. در واقع این مجمع رابطی بین ساترا و سکوهای دارای مجوز است. کسانی که از ساترا مجوز می‌گیرند، خود به خود وارد مجمع «رصتا» می‌شوند. بهتر است مسائل و مشکلات بخش خصوصی در شوراهای مختلف که مجمع «رصتا» دارد، مورد بررسی قرار بگیرند و رای مجمع به ساترا اعلام شود. در واقع مجمع «رصتا» تسهیل‌گری‌ که ساترا به دنبال آن است را محقق می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر تشکیل مجمع «رصتا» ساترا برنامه‌های دیگری نیز برای افزایش تعامل خود با بخش خصوصی در نظر گرفته است. امسال شاهد برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» با مشارکت تقریبا دو برابری سکوهای دارای مجوز از ساترا بودیم که این افزایش مشارکت به معنای افزایش اعتماد کامل سکوها به ساتراست.

وی افزود: از دیگر حمایت‌های سازمان صدا و سیما و ساترا از سکوهای دارای مجوز این است که هر سریال و برنامه نمایش خانگی که از ساترا مجوز تولید یا پخش بگیرد در برنامه‌های خبری صداوسیما اعلام خواهد شد و آیتم‌های خبری پخش شده از بخش‌های خبری تلویزیون از سایت و فضای مجازی ساترا منتشر می‌شود.

در ادامه برنامه، بختیاری ضمن ارائه ارزیابی خود از نمایشگاه «رصتا» گفت: یکی از کارهایی که این نمایشگاه را کارامد می‌کند، حضور بانک‌های عامل یا اپراتورها در آن است تا شاید بتوانند تسهیلات خوبی به پلتفرم‌ها بدهند. در واقع حضور آنها از هزاران بازدیدکننده عادی که بخواهد از غرفه من رد شود تا من را بشناسد بیشتر برایم اهمیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha