نقش حیاتی حمل و نقل و ترافیک در زیرساخت ها

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه "ترافیک" یکی از حوزه‌های پر اهمیت برای مردم شده، گفت: حمل و نقل و ترافیک باید زیرساخت همه زیرساخت ها شود تا مسیر و راه را برای سایر امور تسهیل کند چراکه این موضوع نقش حیاتی در زیر ساخت ها دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، سردار "احمدرضا رادان" در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور کشور که با حضور جمعی از فرماندهان، رؤسا و مقامات کشوری و لشگری در مرکز همایش‌های نورالرضا در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار داشت: عرض ادب سلام وخداقوت دارم به یکایک حاضران در جلسه خواهران وبرادران  خانواده شهدا وجانبازان وخاصه استادان و پیشکسوتان در جلسه که دورانی افتخار همکاری با آنها را داشتم وخدارا شاکرم که توفیق رفیق شد در خدمت شما باشم.

وی افزود: عرض تسلیت دارم برای جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز و مجاهدان انتظامی در سالگرد مرد میدان و حادثه راسک و امیدورام خون پاک این شهدا راه ما را استوارتر کند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: هرجا صحبت از راهور می‌شود اول در اذهان ما وهمگان ترافیک و جاده وایمنی و...نقل محافل می‌شود وامروز برای ما ومردم یکی از حوزه های پر اهمیت محسوب می‌شود فردی را در جامعه نمی‌توانیم بیابیم که مخاطب ما در این حوزه نباشد و این موضوع وزن بالایی نسبت به حوزه های دیگر دارد گویا زیر ساخت همه زیر ساخت ها محسوب می شود.

 ارشدترین مقام انتظامی کشور عنوان داشت: حقیقت این است که "ترافیک" یکی از حوزه‌های پر اهمیت برای مردم شده و مدیریت این حوزه سنگین تر از هر حوزه دیگری در مجموعه پلیس راهور است و باید حمل و نقل و ترافیک زیرساخت همه زیرساخت ها شود تا مسیر و راه را برای سایر امور تسهیل کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: اگر اجرای درست از فرایندی غلط داشته باشیم یعنی راه را اشتباه رفته ایم؛ باید بتوانیم اجرای درست از یک ویژگی درست، آن هم به صورت جهادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا به سهم 12 درصدی پلیس در کاهش تصادفات برسیم؛ همچنین تلاش کنیم در ارائه خدمات به مردم "تسهیل‌گری" داشته باشیم ،گویا این میزان جرایم بازدارنده نیست و باید تلاش کنیم تا قوانین و مقررات بازدارندگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی در حوزه راهور و کنار همکاران در پلیس راهور قرار می گیریم مسائل به سمت ترافیک و جاده، ایمنی و حوادث می رود تصریح کرد: ترافیک امروز در حوزه‌هایی که مردم با آن سرو کار دارند یک حوزه پر اهمیت برای مردم شده است چراکه نداریم کسی را که در این حوزه ورودی نداشته و اهل مسیر نبوده و مخاطب ما نشده باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه  امروز که حمل و نقل و ترافیک زیر ساخت همه زیر ساخت هاست ،  ما نیز باید حساب و کتاب  در این حوزه را متفاوت بدانیم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل و ترافیک الزام برای حضور مردم شده و مشکلاتی را در بر می گیرد این جاست که نهادها و دستگاه‌ها نقش خود را گرفته و باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی افزود: وقتی الزام برای همه مردم حمل و نقل و ترافیک شده و سختی و مرارت ایجاد کرده، پس باید همه تلاش کنیم برای حمل و نقل و ترافیک مطلوب که حالا مطلوب نیست.

سردار رادان اظهار داشت: در این حوزه اولین لزوم بستر مناسب است که عبارتست از یک مثلث که از سه ضلع مهندس ترافیک، آموزش برای کاربران، مقررات دقیق البته اثربخش تشکیل شده است و اگر ضلع سوم نباشد تولید ناامنی می کند.

وی افزود: دو خطر برای هر سه ضلع وجود دارد؛ اول اینکه ما اجرای درستی از فرآیند غلط داشته باشیم، دومین خطر اینکه یک اجرای غلط برای فرآیند درست داشته باشیم، چراکه مطلوب، اجرای درست برای فرآیند درست با اقدام جهادی و انقلابی است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: حداقل روانتر کردن حمل و نقل و ترافیک هم می‌تواند سخت و هم آسان باشد؛ سخت از این لحاظ چون پیاده سازی نیازمند به هزینه مادی و معنوی است اما آسان از این وجه که هیچ فرمول پیچیده ای وجود ندارد چراکه نتیجتا نسخه ها آماده شده و باید به سمت مطلوبیت که حق مردم و برای مردم است و نیاز و شأن مردم است حرکت کند.

وی با بیان اینکه وقتی در حوزه راهور و کنار همکاران در پلیس راهور قرار می گیریم مسائل به سمت ترافیک و جاده، ایمنی و حوادث می رود تصریح کرد: ترافیک امروز در حوزه‌هایی که مردم با آن سرو کار دارند یک حوزه پر اهمیت برای مردم شده است چراکه نداریم کسی را که در این حوزه ورودی نداشته و اهل مسیر نبوده و مخاطب ما نشده باشد.

وی در پایان با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی در کل  مجموعه انتظامی سهم فراوانی دارد چون ارتباط چهره به چهره با مردم دارد و تاکید کرد: رسیدگی به معیشت، منزلت، شأن و شخصیت همکاران یکی از کارویژه های این پلیس است و ایجاد تعامل سازنده با ادارات و دستگاه های مشترک با این بخش و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه را در برنامه ها ما را موفق تر خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های سردار "سید کمال هادیان فر"، سردار "سید تیمور حسینی" به سمت ریاست پلیس راهور کشور منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha