نجات و امدادرسانی دو هدف جمعیت هلال‌احمر است

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نجات و امدادرسانی دو هدف جمیت هلال‌احمر بوده و برای آن باید ایمان و امید قوی داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ دکتر پیرحسین کولیوند در بزرگترین مانور امداد ونجات و اسکان اضطراری ١٠ هزار نفری که در تبریز برگزار شد، ضمن خدا قوت برای حاضران در این مانور، گفت: هدف ما از تمرین، نشان دادن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و اجرای برنامه‌ها برای آمادگی در زمان بحران است.

وی، خطاب به امدادگران و نجاتگران حاضر در این مانور، افزود: امروز شاهد توان شما عزیزان بودیم که با همکاری هم به نحو احسن یک تمرین بسیار جانانه و مناسب داشتید و علی‌رغم سردی هوا و شرایط بحران مانور به همراه دستگاه‌های اجرایی مختلف، با تمام توان حضور یافتید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: امیدواریم که خداوند متعال، اجر و مزد زحمات شما امدادگران و نجاتگران عزیز را خواهد داد و مسیرهایی را باز خواهد کرد تا با این ظرفیت بتوانیم به کمک مردم مظلوم غزه برویم.

نجات و امدادرسانی دو هدف جمعیت هلال‌احمر است

دکتر کولیوند گفت: اکنون بسیاری از کودکان، زنان، سالمندان و مظلومان در غزه مجروح شده‌اند، اما امکان امدادرسانی برایشان مهیا نیست.

برگزاری مانور اسکان اضطراری در سطح گسترده نوعی سرمایه گذاری برای نجات جان انسان‌ها در آینده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در حاشیه بزرگترین مانور امداد ونجات و اسکان اضطراری 10 هزار نفری که در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: خدا قوت عرض می‌کنم خدمت کلیه دستگاه‌های حاضر در این مانور که در جهت برگزاری این مانور بزرگ با هلال‌احمر همکاری داشتند. مخصوصا همکاری و همیاری زنان و خواهران گرامی‌که در برپایی این رزمایش به برادران عزیز کمک کردند.

نجات و امدادرسانی دو هدف جمعیت هلال‌احمر است

وی افزود: برگزاری مانور می‌تواند انتظارات واقع گرایانه از توانایی‌های بالقوه از جمله برنامه‌ریزی، ساماندهی و چینش نیروها و مسئولیت پذیری افراد را ارزیابی و مشخص کند. مانور در این سطح گسترده، هزینه بر است اما این هزینه نوعی سرمایه گذاری برای بهره‌برداری بالا در نجات با ارزش ترین مخلوق هستی یعنی انسان است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به نگرش انسانی اسلام و انقلاب به انسان و امداد ونجات دیگران به ویژه انسان‌های ناتوان و مجروح، امری خداپسند است. آموزه‌های قرآنی نیز به ما می‌‍فرمایند که مومنان باید به مدد دیگران به ویژه افراد حادثه دیده برخیزند و کسانی که در این مسیر اقدام نمی‌کنند، سرزنش می‌شوند.

نجات و امدادرسانی دو هدف جمعیت هلال‌احمر است

آل‌هاشم گفت: جامعه، ترکیبی از انسان‌هایی است که برای رفع نیازهای یکدیگر در مجموعه‌های قومی، ملتی و امتی دورهم گرد آمده‌اند تا ضمن یاری به یکدیگر در راستای دستیابی به کمال و آرامش، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی فرد و جامعه را برداشته و به همدیگر مدد رسانند.

وی بیان کرد: امدادرسانی در سطح جهان به عنوان هنجار و ارزش انسانی خودنمایی کرده و خود را به عنوان ارزش برای ملت تحمیل می‌کند و هرکس، اختلالی در امدادرسانی ایجاد کند، بویی از انسانیت نبرده است. مانند رژیم وحشی و کودک‌کش صهیونیستی که مانع امدادرسانی به مظلومان غزه است و کوچکترین پایبندی به اصول و قواعد بین‌الملل در زمان جنگ ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha