شب‌های شعر قرآنی برگزار شود/ حمایت از شاعران دارای مشکلات معیشتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای شعر این وزارتخانه گفت: در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌توانیم شب‌های شعر قرآنی برگزار کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، اعضای شورای شعر عصر دوشنبه (۱۸ دی) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

وزیر فرهنگ در این دیدار گفت: باید شعر را به همه فعالیت‌ها اشراف دهیم و در نمایشگاه قرآن کریم می توانیم شب های شعر قرآنی برگزار کنیم.

وی افزود: برای شعر هر استان در قرارگاه شهید آوینی سرانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم. در این قرارگاه میزهای متعددی وجود دارد که مسئولیت میز شعر برعهده آقای مودب است. این سرانه علاوه بر بودجه های متداول هر بخش است و جزو اعتبارات کمکی برای جریان عمومی کشور به‌شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: همه گروه‌های مومن به انقلاب را حلقه میانی می‌دانیم. زمانی که در جایگاه تنظیم‌گری قرار داریم قانون مبنا است و برای ما تفاوتی نمی‌کند درخواست کننده مخالف دولت باشد اما صرفا از جریان‌های انقلابی حمایت می کنیم.

اسماعیلی با تاکید براینکه از جریان عمومی انقلاب حمایت می کنیم، تصریح کرد: البته سایر جریانات هم  می‌توانند کار کنند؛ آزاد اندیشی و تضارب آرا را قبول داریم و نمی‌خواهیم تک صدایی به وجود بیاید.

وی درباره حوزه نشر گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب برخی از ناشران که در نمایشگاه حضور فیزیکی نداشتند با استفاده از بستر ایجاد شده توانستند کتب خود را به فروش برسانند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: به ناشران ۱۰۰۰ تن کاغذ ایرانی داده شده است، تمام کتب آموزش و پرورش را با کاغذ ایرانی تهیه کردیم (۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی) کارخانه تولید کاغذ شیراز هم ظرف ماه های آتی افتتاح خواهد شد؛ این کارخانه با استفاده از ضایعات ۵۰ هزار تن کاغذ تولید می کند. در حوزه کاغذ نشر به خودکفایی رسیده‌ایم.

وزیر فرهنگ در پایان گفت: از شاعرانی که دیده نمی‌شوند و مشکلات معیشتی دارند حمایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha