بهره مندی۹۷ شهرستان و روستا در سراسر کشور از طرح نذر خدمت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان گفت: با اجرای طرح ملی"نذر خدمت" جمعیت هلال احمر طی دو ماه اخیر، ۳۲ شهرستان و ۶۵ روستا در سراسر کشور از خدمات و نتایج این طرح عام المنفعه و بشردوستانه بهره مند شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ وحید سلیمی اظهار کرد: طرح ملی نذر خدمت با رویکردهای زیست محیطی و آبرسانی، سلامت محور و توانبخشی، آموزش و توانمندسازی همچنین معیشت محور و کارآفرینی از نیمه آبان ماه در سراسر کشور آغاز  شده است و همچنان ادامه دارد.

سلیمی تصریح کرد: این طرح که تاکنون در ۲۱ استان، ۳۲ شهرستان و ۶۵ روستا اجرا شده است، تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر از ابتدای اجرای طرح ملی نذر خدمت تا امروز، در مجموع به ۱۱۱هزار و ۶۶۰ نفر بهره ور خدمات مختلف در حوزه‌های سلامت، معیشت، محیط زیست، کارآفرینی،آموزش و توانمندسازی و نیز آبرسانی ارائه کرده اند که ارزش این خدمات داوطلبانه ۲۲۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان داوطلبان عمده این خدمات را شامل برگزاری کاروان سلامت، توزیع سبدهای غذایی و معیشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع لوازم التحریر و لباس و کفش و... بین نیازمندان و اقشار کمتربرخوردار در کنار تهیه لوله و اتصالات، پمپ آب، تانکر، دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی، کف کشی و ساخت حوضچه در روستاها و نقاط شهری مواجه با تنش ها و بحران‌های کم آبی و بی آبی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در مناطق جامعه هدف برشمرد.

سلیمی در پایان از تلاش ها، خدمات و حمایت های موثر داوطلبان، خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر از طرح ملی نذر خدمت قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha