دوره آموزشی «ماه» ویژه مدیران هیات مذهبی در زنجان برگزار می شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت دوره آموزشی «ماه» با محوریت معرفت و مهارت افزایی ویژه مدیران هیئات و تشکل های دینی در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ماه در زنجان اظهار کرد: این دوره آموزشی با محوریت معرفت و مهارت افزایی ویژه هیئات، تشکل های دینی، سمن ها و مجموعه های مردم نهاد استان زنجان از ۲۱ و ۲۲دی ماه سال جاری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

وی افزود :در آوردگاه تمدنی براساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منشور آن را بیان کردند، هیئت‌های مذهبی نقش مهمی ایفا می‌کنند که نیازمند تقویت محتوایی در این زمینه هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: هر نهاد اجتماعی که بخواهد در آوردگاه تمدنی به ویژه در عرصه عقلانیت و حقانیت اسلام ناب محمدی نقش آفرینی کند، باید مهارت‌های خود را در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تقویت کرده و سپس وارد عرصه فرهنگی شود که این دوره‌ها از اهمیت بالایی در توانمندسازی گروه‌های هدف برخوردار است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی پس از فراگیری آموزش‌های لازم می‌توانند با نقش آفرینی موثر در زمینه جریان سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی و نیز تقویت جریان تشکل‌های دینی و حلقه‌های میانی اثرگذار باشند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته افراد چگونگی روند فعالیت‌های هیات‌های مذهبی را یاد میگرفتند، ولی امروز نیازهای نسل جوان ما عوض شده و هیاتهای مذهبی امروز باید نوع نگاه خود را برای ارتباط با نسل جوان بروز کنند و این امر نیازمند تخصص لازم، برای نقش آفرینی در این زمینه است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دوره معرفت و مهارت افزایی هیات مذهبی با هدف توانمندسازی سازی تشکلها و هیات‌های مذهبی، برای جریان مدیریت هیات مانند فعالیت‌های رسانه‌ایی نوع هیات داری و ارتقای سطح نیازهای نسل جوان ما لازم است که چگونه در این هیات‌ها مرتفع بشود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به چگونگی انتخاب افراد برای شرکت در این دوره‌ها گفت: افراد موثر در هیات شاخص استان به صورت منتخب انتخاب شده‌اند و با حضور اساتید برتر کشوری و استانی و استفاده از توان علمی و تجربه عملی آنها آموزش می‌بینند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای هیئات شاخص استان و با حضور اساتید کشوری و استانی در چهار بخش مدیران هیئات مذهبی، مدیران بخش خواهران ، فعالان رسانه‌ای و فعالان تربیتی نوجوان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha