کلاهبردار اینستاگرامی در دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد اکانت جعلی به نام افراد سرشناس اقدام به کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریالی کرده بود، خبر داد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سرهنگ سیداحمدموسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی معلوم شد شخصی به هویت نامعلوم با ایجاد اکانت جعلی و مشابه اکانت شاکی، با ارسال پیام به مخاطبین و درخواست واریز وجه از آنها، اقدام به کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا استان زنجان اظهار کرد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به ‌هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر جرم خود شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، گفت: با شناسایی افراد معتبر در اینستاگرام و ایجاد اکانت جعلی به نام آنها و به بهانه نیاز مبرم مالی با ارسال شماره کارت بانکی، از دنبال کنندگان و اقوام قربانیان درخواست واریز وجه میکردم‌.

وی افزود: متهم در اظهارات خود به بیش از ۸۰ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی۲۵ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی، انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع از این طریق عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هویت‌های مجازی جعلی قربانیان خود در صدد فریب و کلاهبرداری می باشند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین پیام‌هایی حتما با فرد مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از حساب کاربری جعلی به نام خودشان، بلافاصله موضوع را از طریق پیامک به کلیه مخاطبین اطلاع رسانی کرده تا از واریز وجه به حساب کلاهبرداران خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ?????? یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha