اهمیت نقش جامعه دانشگاهی در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت، وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی را ضمن آمادگی، نشر مسائل علمی در حوزه پدافند غیرعامل دانست و بر نقش مراکز دانشگاهی حوزه سلامت کشور در این زمینه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این همایش که صبح امروز آغاز به کار کرد، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، خون شهدا، رهبری امام راحل(ره)، رهبری مقام معظم رهبری و نقش اسلام در حق خواهی و مبارزه با سلطه، فعالیت های گسترده ای شده که دشمن را در حالت پدافندی مطلق قرار داده است.

او با تاکید بر آمادگی کامل در برابر دشمنان، افزود: در همین راستا در این همایش ملی تلاش شده تا همه ابعاد تخصصی پدافند غیرعامل در حیطه های مختلف از جمله زیستی، سایبری و شیمیایی مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت نقش جامعه دانشگاهی در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

دکتر حسینی با بیان نقش اصلی و ماهیت ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی، گفت: باید برای سربلندی و اقتدار کشور، با وحدت و هماهنگی همه جانبه بکوشیم و مقتدرانه استقامت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گستردگی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و توانمندی های موجود در حیطه های مختلف، بر توسعه اهداف پدافند غیرعامل در این مجموعه تاکید کرد.

بهره مندی از دانش نخبگان برای ارتقای آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل کشور

دکتر «محمد جباریان» مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس نیز ضمن بیان کلیات پدافند غیرعامل؛ یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای اقدام تروریستی کرمان را گرامی داشته و از دست‌اندرکاران این همایش ملی قدردانی کرد.

اهمیت نقش جامعه دانشگاهی در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

او با ارایه راهکارهایی پیرامون مقابله با شیوه‌های پیچیده دشمن در آسیب رسانی به کشور گفت: با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های دشمن نیز تغییر و افزایش پیدا کرده است و برای مقابله با هرگونه تهدید، باید خود را آماده کنیم.

دکتر جباریان تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان کشوری، دانش مدیران و بهره‌گیری از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در خصوص پدافند غیرعامل و مصون سازی کشور بهره جست.

او با بیان اینکه هم اکنون در حال جنگ ترکیبی هستیم و دشمن با استفاده از ابزار ترور و ابزار رسانه می جنگد، گفت: ایجاد اختلاف قومی مذهبی در کشور و ناامن کردن جامعه، از جمله تاکتیک های دشمن در این زمینه است.

اهمیت نقش جامعه دانشگاهی در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

مهندس «مهدی فرجی کوجردی» کارشناس مسوول هماهنگی و دبیر کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش ملی گزارشی از اهداف این همایش و پیشینه، عملکرد و اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیرعامل در دانشگاه و مجموعه سلامت فارس ارائه کرد.

مدیران و روسای مراکز درمانی و بیمارستان‌های کلان منطقه پنج کشور و روسای دانشگاه ‌های علوم پزشکی شیراز، بوشهر، یاسوج و هرمزگان نیز در این همایش ملی حضور داشتند.

همایش ملی تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت، با حضور آیت الله دکتر «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس؛ دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر «جعفر میعادفر» رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت؛ معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز، نوزدهم دی 1402 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد و تا فردا، بیستم دی در شیراز ادامه دارد.

اهمیت نقش جامعه دانشگاهی در توسعه اهداف پدافند غیرعامل

در این همایش ملی نشست ها و کارگاه آموزشی به مدت دو روز با محورهایی مانند پدافند غیرعامل در نظام سلامت؛ تهدیدات زیستی و تبیین اهداف پدافند زیستی در نظام سلامت، تهدیدات شیمیایی و تبیین اهداف پدافند شیمیایی در نظام سلامت، تهدیدات سایبری و تبیین اهداف پدافند سایبری در نظام سلامت، تهدیدات اقلیمی و پیامدهای آن و تعیین تهدیدات و مخاطرات باروری و جوانی جمعیت پیش بینی شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha