برررسی چالش های دانشگاه های علوم‌ پزشکی کلان منطقه ۵ کشور در حوزه غذا و دارو

با حضور روسا و معاونان غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، پیرامون راهکارهای رفع چالش ها پیرامون مسایل غذا و دارو در این کلان منطقه، تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه در این نشست ضمن خیر مقدم به روسای دانشگاه های علوم پزشکی یاسوج، بوشهر و هرمزگان، به اهمیت ویژه حوزه دارو و غذا در نظام سلامت و حفظ سلامت عمومی جامعه پرداخت.

دکتر «سید وحید حسینی» پایش مستمر و منظم وضعیت دارویی در راستای جلوگیری از کمبودهای احتمالی دارو را امری ضروری عنوان کرد و گفت: این نشست هم اندیشی فرصتی مناسب برای آگاهی جامع نسبت به وضعیت دارویی کلان منطقه پنج، بهینه سازی و برنامه ریزی برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه های آینده این حوزه است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین در این نشست به بررسی وضعیت کلان منطقه پنج کشور در زمینه میزان داروهای موجود، کمبودهای دارویی، میزان بدهی به شرکت های توزیع دارو، وضعیت داروهای خاص، شیمی درمانی و بیماران مبتلا به سلیاک پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی از دستاوردهای دانشگاه در حوزه غذا و دارو، هماهنگی، برنامه ریزی و پیگیری برای تهیه نان کامل با حمایت ویژه استاندار فارس را از جمله این اقدامات برشمرد و از گسترش این اقدام سلامت محور در چهل نانوایی شهر شیراز خبر داد.

پیگیری برای راه اندازی نانوایی ویژه بیماران مبتلا به سلیاک، از دیگر از اقدامات حوزه غذا بود که دکتر حسینی به آن اشاره کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در این نشست ضمن آگاهی از چالش های حوزه غذا و دارو در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان‌ منطقه پنج کشور، بر ارائه راهکارها، پیشنهادات و ایده های سازنده برای رفع چالش ها و مدیریت صحیح و منطقی هزینه ها در این حوزه تاکید کرد.

همچنین در این نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی یاسوج، بوشهر و هرمزگان، گزارشی از اقدامات و چالش های حوزه غذا و دارو در این مراکز دانشگاهی ارائه کردند.

دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست به همراه معاونان غذا و داروی دانشگاه های کلان منطقه پنج، اقدامات، چالش ها و دغدغه های این حوزه را مطرح کرده و در این زمینه تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha