۸۰ درصد خدمات امداد و نجات در مدیریت بحران برعهده هلال احمر است

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تاثیرترین ارگان در مدیریت بحران، حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است چرا که ۸۰ درصد خدمات امداد و نجات برعهده این جمعیت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حکمت‌اله هاشمی روز چهارشنبه(۲۰دیماه) در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان افزود:  افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم ‌برخوردار منجر به آگاهی و شناخت کافی جامعه هدف در زمان بروز حوادث و همکاری آنان با جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی می‌شود.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر باید تعصب سازمانی داشته باشد تا بتواند در نهادینه کردن طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه به خوبی عمل کند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: خانه‌های هلال یکی از مولفه های مهم عملکرد هلال‌احمر در بحران‌ها، حوادث و سوانح محسوب می شود.

هاشمی بر هم‌ افزایی با سایر ارگان‌ها و نهادها تاکید کرد و ادامه داد: جوامع محلی باید آموزش و سازماندهی داده شود تا زمانیکه حادثه ای اتفاق می‌افتد جامعه محلی تا رسیدن نیروهای امدادی هدایت و پاسخگویی منطقه را بر عهده بگیرند تا آسیب‌های ‌های جانی و مالی کمتری متوجه شود.

وی اظهارداشت: یکی از ابزارهای تاثیرگذار در فعالیت‌های مدیریت بحران، ارگان ها هستند و تاثیرترین ارگان در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است چرا که ۸۰ درصد خدمات امداد و نجات برعهده این جمعیت می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: اولویت اول هلال‌احمر مناطق کم برخوردار است که با فعالیت در خانه‌های هلال و ارائه آموزش برای جوانان و مردم محلی، آنها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی در برابر حوادث و دیگر اهداف هلال احمر سازماندهی و آماده مدیریت می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha