خانه های هلال مقوله ای محوری و اساسی در مدیریت بحران است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت:  خانه های هلال مقوله ای محوری و اساسی در مدیریت بحران و هلال احمر به شمار می رود، که باید با همت همدیگر، توسعه کمی و کیفی خانه های هلال محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر عباس بابایی روز چهارشنبه (۲۰ دیماه)در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان افزود: جمعیت هلال احمر در همه ادارات، ارگان ها، مدارس و دانشگاه ها و شرکت های تولیدی و صنعتی حضور دارد.

وی با بیان اینکه خانه های هلال مقوله ای محوری و اساسی در مدیریت بحران و هلال احمر به شمار می رود، افزود: باید توسعه کمی و کیفی خانه های هلال با همت هم این مهم در راستای آموزش، حمایت، هدایت و مشارکت همراه با مهارت های خاصی که جمعیت هلال احمر آموزش می دهد، محقق شود.

این مسئول تاکیدکرد: باید از این ظرفیت ها و آموزش هایی که هلال احمر برای داوطلبان در خانه های هلال ارائه می دهد در مواقع بحرانی از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

بابایی ادامه داد: لازمه دست یابی به استانداردها در مدیریت حوادث و بلایا تقویت خانه های هلال و گسترش آن در سطح استان است که باید در این زمینه به هلال احمر کمک کنیم.

وی گفت: استان زنجان محوری در منطقه ای استراتژیک به لحاظ اتصال شمال غرب و غرب به مرکز بوده و زنجان نیز به لحاظ مخاطرات بر روی گسل قرار دارد و از طرفی نیز سیلاب آن را تهدید می کند که به طور مستمر با مخاطرات طبیعی دست و پنجه نرم می کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان یادآوری کرد: داشتن  آمادگی های لازم، تمرین، انسجام و هماهنگی بین دستگاه های امدادرسان ضروری است که خوشبختانه هلال احمر کارکرد و نقش اساسی بر عهده دارد که آماده و مهیا برای پاسخگویی به حوادث و بحران هاست.

بابایی ادامه داد: با همه کمبودها باید خود را آماده نگهداشته و از تجهیزات و امکانات فعلی بیشترین بهره وری را در مدیریت حوادث داشته باشیم و از ظرفیت داوطلبان نیز بیشترین استفاده را برده و به آمادگی کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha