خانه های هلال صنایع، تخصصی می شود

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: خانه های هلال در واحدهای صنعتی تخصصی (HSE ) بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباس احدپور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه هلال شهرک صنعتی اشراق زنجان افزود: خانه هلال از لحاظ اجتماع محور کاری تخصصی بوده که در کارکرد چهار ساله آن به خوبی تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با همکاری صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نسبت به راه اندازی خانه هلال تخصصی صنایع (HSE ) اقدام شود، اظهار کرد: پورپوزال مناسب برای این طرح ارائه شود تا از حمایت طریق فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز برخوردار شویم.

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور اظهارداشت: باید از پتانسیل و ظرفیت های متخصصان سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه استفاده شود.

زنجان باید به لحاظ تجهیزات در حوزه حوادث و سوانح قوی و غنی باشد

در ادامه حکمت اله هاشمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: زنجان باید به لحاظ تجهیزات در حوزه حوادث و سوانح قوی و غنی باشد چرا که مرکزیت استان های شمالغربی است که حادثه خیز هستند.

وی افزود: خانه های هلال طرحی اثرگذار در حوزه پاسخگویی به حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیار اثر گذار بوده و اولویت راه اندازی خانه های هلال در روستاهاست چرا که در مقابل آسیب ها شکننده هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در گذشته خانه های هلال دارای چارت و ساختار نبود، گفت: در زمان حاضر این طرح خلاقانه و نو بوده که باید منشاء خیر برای استان زنجان باشد چراکه کریدور هفت استان کشور و از طرفی حوادث مختلفی اعم از صنعتی کوهستان، دره، جاده، گسل های زلزله متوجه زنجان بوده و حادثه خیز است.

هاشمی ادامه داد: زنجان مرکزیت استان های شمالغربی است که حادثه خیز هستند و باید به لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی و خلاقیت در حوزه حوادث و سوانح قوی و غنی باشد.

وی گفت: از دیگر مولفه های مهم شرکت های صنعتی است که آموزش، سازماندهی و تمرین جرو برنامه های هلال احمر در خانه های هلال به شمار می رود که باید در این شرکت ها نیز انجام شود.

این مسئول اظهارداشت: خانه هلال ابزار مهم پاسخگویی به حوادث در حوزه امداد و نجات است که در تلاش هستیم خانه هلال تخصصی در حوزه هوش مصنوعی، نرم افزار و پهباد که اثر پاسخگویی در حوادث دارد را راه اندازی کنیم.

وی یادآوری کرد: با افتتاح خانه هلال شهرک صنعتی اشراق شمار خانه های هلال استان زنجان به ۲۴۴ باب افزایش یافت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha