۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان کردستانی هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۱۶ هزار میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، رضا طوسی با اعلام این خبر اظهار کرد: از اعتبار هزینه شده، پنج هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال کمک معیشتی به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ میلیارد ریال نیز برای خدمات درمانی و بیمه های اجتماعی مددجویان هزینه شده است، گفت: پرداخت ۵۹۰ میلیارد ریال وام ضروری قرض الحسنه به تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مورد، ۶۹۰ میلیارد وام ودیعه مسکن به تعداد هزار و ۵۰۰ مورد و پرداخت ۴۰ میلیارد ریال اجاره مسکن به ۹ هزار مددجو از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری به مددجویان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: هزینه کرد ۴۲۰ میلیارد ریال برای کمک به ازدواج هزار و ۳۵۱ مددجو و پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به تامین هزار و ۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی جزو خدمات کمیته امداد استان کردستان در سال جاری بوده است.

وی پرداخت چهار هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی هزار و ۴۰۰ مددجو را از دیگر خدمات این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

طوسی یادآور شد: هزینه کرد ۴۶۰ میلیارد ریال برای خرید، ساخت و تعمیرات هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماهه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده است، افزود: معافیت سربازی ۱۱۲ مددجو، تامین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم، خدمات آموزشی و فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد طی امسال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، اظهار کرد: این خدمات تنها بخشی از خدمات این نهاد در سال جاری بوده که درقالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیرین برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha