کارگاه آموزشی صدور گواهی فوت استاندارد با همکاری سازمان پزشکی قانونی استان فارس

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری کارگاه آموزشی صدور گواهی فوت استاندارد با استفاده از تجربیات سال های پیشین و نیاز به بازنگری در نحوه اجرا و ارتقای محتوای آموزشی با همکاری سازمان پزشکی قانونی و به همت گروه آمار معاونت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدرضا کریمی» با اشاره به اهمیت شناخت علل فوت و ثبت و رصد آن، اظهار کرد: تحلیل اطلاعات مرگ و میر در سیاست گذاری، برنامه ریزی و اولویت بندی نظام سلامت و سایر بخش های توسعه، حائز اهمیت است.

او افزود: از دیگر دلایل اهمیت ثبت اطلاعات و علل مرگ و میر، تخصیص منابع لازم برای برنامه ها و مداخلات در نظام سلامت و توسعه است.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه در نظام سلامت باید با توجه به علل فوت، جنس و سن افراد در زمان فوت، برای کاهش موارد مرگ زودرس، برنامه ریزی کنیم، گفت: در صورت برخورداری از اطلاعات دقیق و درست، می توان مداخلات لازم برای پیشگیری از مرگ را رقم زد و ارتقای سلامت جامعه را به ارمغان آورد.

در این نشست دکتر «علیرضا درودچی» مدیرکل سازمان پزشکی قانونی فارس نیز قوانین صدور گواهی فوت استاندارد را تشریح و تاکید کرد: پزشکان با بررسی دقیق پرونده بالینی بیمار و درج علت اصلی فوت، نسبت به صدور گواهی فوت متوفیان اقدام کنند تا بتوان با بهره مندی از اطلاعات به دست آمده در برنامه ریزی های بلندمدت در راستای ارتقای سلامت جامعه تصمیم سازی و سیاست گذاری کرد.

در ادامه دکتر «محمدرضا بحرانی» پزشک سازمان پزشکی قانونی فارس نیز توضیحاتی در خصوص اهمیت نظام ثبت فوت، چگونگی تعیین علت زمینه ای فوت، مرگ شناسی، قوانین صدور گواهی فوت استاندارد و جواز دفن و خطاهای شایع در صدور گواهی فوت توسط پزشکان پرداخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha