کد خبر: 211333
۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
ارتفاعات تهران قربانی گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به جان باختن یک شهروند در ارتفاعات دارآباد، گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر استان تهران تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ شاهین فتحی با اشاره به جان باختن یک شهروند در ارتفاعات دارآباد، اظهار کرد: پس از دریافت هشدارهای سازمان هواشناسی، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان تهران، بالاخص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هستیم که جهت آمادگی هرچه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و کوهستانی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، نیروهای عملیاتی هلال احمر استان تهران تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این که احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی سطح استان وجود دارد، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌کنیم جهت پیشگیری از بروز حوادث جاده ای در شرایط بارندگی و لغزندگی، ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروهای رو به رویی، پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند.

این مقام مسئول هشداری نیز برای کوهنوردان داشت و تصریح کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند زیرا با توجه به بارش برف و وقوع کولاک در ارتفاعات، احتمال سقوط بهمن و یا گرفتار شدن در مسیر دور از انتظار نیست.

فتحی افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند.

لازم به ذکر است که شب گذشته یک کوهنورد بر اثر سرمازدگی در ارتفاعات دارآباد جان خود را از دست داد که پیکر این شهروند توسط امدادگران هلال احمر ساعاتی قبل به پایین کوه منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha