امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ نفر در ۱۲ استان متاثر از برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۲ استان کشور، از امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ نفر در ۴ روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۲ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از ۲۰ تا ۲۴ دی ماه و تا ۷:۳۰ امروز پرداخت و گفت: در ۴ روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، ۱۲ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و همدان، شامل ۴۶ محور کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، امدادرسانی به ۳۷۶۰ نفر انجام شد، ۱۹۱ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۱ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی افزود: ۸۷ تیم عملیاتی شامل ۲۷۰ امدادگر، اقدام به رهاسازی ۴۶۰ دستگاه خودرو از برف کردند.

لازم به ذکر است، ۱۸۸ تخته پتو نیز بین افراد در راه مانده توزیع شد.

گفتنی است، با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، امدادگران در حالت آماده‌باش قرار دارند. هم‎وطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث احتمالی، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲، ندای امداد تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha