ایجاد ۹۹۱ فرصت شغلی در روستا های استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در راستای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی،۹۹۱ فرصت شغلی در روستاهای استان زنجان  ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در استان در حال انجام است، اظهار کرد: در طول دو سال گذشته،  با هدف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی ، ۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در روستاها آغاز شده است.

وی، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت: ۹۹۱ فرصت شغلی در روستاهای استان در راستای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از ایجاد ۳ شبکه (تعاونی گردشگری، تولید گیاهان دارویی و تولید فرش دستبافت) در راستای اجرای طرح منظومه های روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۰ پروژه زیرساختی با هماهنگی و همکاری  دستگاههای اجرایی اجرا شده است.

خواجه ای ادامه داد:در دو سال گذشته،  ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغالزایی با اجرای این طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح موصوف ضمن ارتقای شاخص اشتغال استان و جذب تسهیلات مورد نیاز از تبصره های قانونی ، توسعه پایدار روستاها را به ارمغان خواهد آورد، تصریح کرد: توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار ، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستائی را از اهداف اصلی این طرح دانست که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاها می شود، خاطر نشان کرد: در قالب اجرای این طرح کارشناسانی به عنوان تسهیل گر برای شناسایی ظرفیت های توسعه و اشتغال ، انجام اقدام های آموزشی و جلب مشارکت اهالی متقاضی در روستاهای شهرستان طارم فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha