سه فیلم از بنیاد شهید و امور ایثارگران به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سه فیلم از بنیاد شهید و امور ایثارگران به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمد کرم‌الهی در حاشیه اجلاس سراسری فصلی مدیران بنیاد با اشاره به مهمترین اقدامات و دستاوردهای این حوزه طی ۹ ماه اخیر گفت: ایجاد جریان تولید آثار هنری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله آثار سینمایی، تلویزیونی، موسیقایی تجسمی و ادبی در مجموعه دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری و برون سپاری تولید این آثار و تنوع بخشی به استفاده از سبک‌های مختلف هنری در تولیدات و بهره‌گیری از ظرفیت مغفول مانده مناطق مختلف کشور، همچنین استفاده از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جلب مشارکت و حضور هنرمندان ملی و بین المللی در جشنواره‌های فیلم، موسیقی، شعر و نمایشگاه‌های منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار از جمله مهمترین دستاوردهای ۹ ماه گذشته این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر تحول بنیاد خاطرنشان‌کرد:  با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست عالی بنیاد و همچنین با توجه به سند تحول دولت مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای ورود جدی به مباحثی مانند تولید انیمیشن، محصولات چند رسانه ای، عروسک و بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته است که در در آینده نزدیک محصولات تولیدی برخی از این موارد به جامعه ارائه خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم با ایجاد بستر vod محصولات تولیدی در زمینه ایثار و شهادت را به عموم مردم ارائه نماییم

.

کرم‌الهی در خصوص اینکه چه برنامه‌های ویژه‌ای تا پایان سال در نظر دارند، گفت: ما در سال جاری با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه، به عرصه تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ورود کم سابقه ای داشته‌ایم که تاکنون ۵ فیلم سینمایی به اتمام رسیده و سه مورد از آنها به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده اند و با توکل به خداوند متعال باقی آثار نیز تا پایان سال پیگیری خواهد شد. آثار موسیقایی و نمایشی خوبی نیز در دست تولید داریم. همچنین مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین المللی شعر ایثار و نمایشگاه‌های منطقه‌ای هنرهای تجسمی را نیز در پیش داریم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha