پوشش ۶۰ درصدی شبکه فاضلاب در زنجان/کاهش ۳۸ درصدی بارش در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت شهر زنجان تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
علی محمد نادرخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد از شهر زنجان تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در بازه زمانی میان مدت، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۳۰ کیلومتر ترمیم آسفالت معابر شهری به دلیل توسعه شبکه فاضلاب از سوی این شرکت انجام شده است، افزود: در جدیدترین اقدام برای توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان، خط اصلی خیابان رهبری، اتصال خط فاضلاب زینبیه شرقی به غربی، کوچه شهدا و مناطق گونیه و حق وردی به طول ۱۲ کیلومتر اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: برای اجرای این میزان شبکه جمع آوری فاضلاب اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
نادرخانی خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت اعتبارات، کارهای بزرگی در حوزه توسعه خدمات فاضلاب در شهر زنجان انجام پذیرفته که با همراهی دستگاه ها، رسانه ها و مردم می توان شتاب بیشتری به این روند داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به راشا کاسپین واگذار می شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند.

این مسئول گفت: وضعیت خدمات حوزه فاضلاب شرکت آبفا نیز مطلوب بوده و پساب تصفیه خانه های فاضلاب می تواند به عنوان بهترین جایگزین آب پاک برای صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

نادرخانی در ادامه با بیان اینکه با نگاه ویژه دولت سیزدهم از ۵۱۰ روستای دارای تنش آبی، ۲۱۶ روستا رفع تنش شده است، افزود: مابقی نیز با برنامه ریزی دقیق در کوتاه ترین زمان ممکن از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می شوند.
وی با توصیف وضعبت آبرسانی در استان زنجان گفت: امسال میزان بارش ها در استان ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته و ۵۳ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون میزان آب سد تهم ۱۸ درصد است گفت: از مردم و رسانه انتظار داریم در شرایط کم آبی برای مدیریت مصرف با شرکت آب و فاضلاب همکاری بیش از پیش داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha